Allemaal wit slijm ?!

Pas ging ik naar de wc, en toen hing er allemaal wit slijm achtig iets in me onderbroek :$
wat kan dit zijn?

Toegevoegd na 46 minuten:
Ik ben 14 & een meisje &al ongesteld ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
6K

Antwoorden (6)

Dit heet afscheiding. Iedere vrouw heeft hier last van. Sommige meer dan de ander. Niks ernstigs zolang het wit blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk zit je op je slijmpiekdag! raar woord, maar dat is het moment ongeveer dat je waarschijnlijk je eisprong hebt.
Elke vrouw kan rond de eisprong een duidelijk omslagpunt van de eigenschappen en hoeveelheid van het slijm vaststellen. Het omslagpunt is op de slijmpiekdag. Het slijm kan gedurende de cyclus ongeveer zo veranderen:

Droog of geen gevoel ;Slijm niet zichtbaar
Vochtig gevoel; Slijm zichtbaar (troebel, wit, gelig; niet-rekbaar en dik, romig, brokkelig, kleverig of taai-elastisch)
Meer slijm Slijm zichtbaar (glashelder, doorzichtig, licht-gelig, met witte slierten; rekbaar, glad, glibberig) Soms: Nat gevoel - Slijm zo vloeibaar als water en niet zichtbaar
Minder tot geen slijm Slijm zichtbaar (troebel, klonterig; niet-rekbaar)
Droog gevoel Geen slijm zichtbaar

Eisprong rond slijmpiekdag

De slijmpiekdag is belangrijk omdat die aangeeft wanneer de eisprong is. De slijmpiekdag komt er aan, als je bij het afvegen slijm in je vagina voelt. De vagina-ingang voelt dan slijmerig en glibberig. Als je je afveegt, zit er op het wcpapier elastisch slijm waar je draden van kunt trekken. Op de slijmpiekdag is het slijm op zijn rekbaarst. Dat weet je pas de volgende dag, als je ziet dat het slijm minder rekbaar is.

In de periode 2 dagen voor tot 2 dagen na de slijmpiekdag heb je normaalgesproken een eisprong. Na de slijmpiekdag moet je dus nog 3 dagen wachten met geslachtsgemeenschap om een zwangerschap te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent en of je al ongesteld bent?

Als je nog niet ongesteld bent geweest, dan is dit een voorbode. Vaak komt er eerst wat wit slijm en niet lang erna wordt je ongesteld.

Ben je al wel ongesteld geweest, dan is het afscheiding. Zolang het niet heel veel is en het is helder van kleur, is het normaal. Heb je het vaak en veel, dan kan het eventueel een schimmelinfectie zijn. Dan zou ik aanraden om even naar de huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaginale afscheiding is een normaal natuurlijk verschijnsel. Het bestaat uit doorzichtig waterig vocht en slijm, dat door de wand van de vagina en de baarmoederhals wordt afgegeven. Het slijm kan enigszins. zuur ruiken maar ook reukloos zijn. Als het slijm opdroogt wordt het soms lichtgeel van kleur.
13 jaar geleden
De vagina ligt vrij ondiep in het lichaam en is daardoor een gemakkelijke toegangsweg voor bacteriën en schimmels. Onder normale omstandigheden scheidt de vagina slijm af om ziektekiemen buiten te houden. Normaal leven in de vagina veel onschadelijke bacteriën die zorg dragen voor een bepaalde zuurgraad die het ontstaan van een infectie verhinderen. Vaginale afscheiding is een heel normaal verschijnsel waar veel vrouwen uit schaamte niet over durven praten. Een andere benaming voor deze afscheiding is witte vloed. De kleur is niet noodzakelijk wit, maar kan ook gelig of bruinig zijn, dikwijls ook afhankelijk van de tijd van de maand.

De afscheiding kan veroorzaakt worden door een schimmelinfectie, maar dat hoeft niet. Een zeer sterke groenige afscheiding, die schuimt en stinkt, kan wijzen op een infectie van de vagina of baarmoedermond. Meestal doet een infectie pijn. Je hebt pijn en een branderig gevoel bij het plassen, maar ook pijn tijdens bijvoorbeeld het vrijen. De vagina jeukt. De meest voorkomende verwekker van een schimmelinfectie is candida albicans. Dit is eigenlijk geen schimmel, maar een gist. Maar omdat een gist in de volksmond meestal schimmel wordt genoemd spreekt men van een 'schimmelinfectie'). Zie ook: vaginale schimmelinfectie en candidiasis.

Gezien de grote hoeveelheid 'vaginale douches', 'derde-oksel-sprays' en inlegkruisjes op de markt, is witte vloed een verschijnsel waar veel vrouwen mee bezig zijn. De kliertjes in en bij de vagina scheiden een slijmerig vocht af, waardoor dode bacteriën en ander afval wordt afgevoerd. Vaginale afscheiding heeft dus een reinigende functie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Derde-oksel-sprays? Nog nóóit van gehoord!Nou gebruik ik sowieso niets van die troep die de vagina zou moeten reinigen of naar rozenblaadjes zou moeten laten geuren, maar toch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo staat het in gezondheidplein een nette woord voor intiem spray hahah
nee maar je hebt mensen die een ongelooflijke "muts" stank hebben voor hun is het een uitkomst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mwah, vrouwen die een enorme muts-stank hebben moeten waarschijnlijk even naar de dokter, of nog simpeler, eens een paar maanden afblijven van die intiemrotzooi die juist de hele balans in de vagina verstoort. Hoe meer van dat spul je gebruikt, hoe meer je ervan nodig hebt. Een gezonde vagina heeft niet meer nodig dan schoon water. Een ongezonde vagina heeft medische aandacht nodig, niet een spray om de stank te verdoezelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
whahah ja ik heb er geen last van
maar lijkt me verschrikkelijk als men het wel heeft
het is waarschijnlijk witvloed
ik ben 12 en ook al ongesteld en als ik niet ongesteld ben dan heb ik dat ook

xx