Hoe kan je een goede slagzin maken?

Ik moet voor een prijsvraag een goede slagzin maken, maar daar ben ik niet goed in.

Het is een prijsvraag over Harry Potter.
.......................................................................

Dit is de slagzin: Ik verdien het om dit mooie prijzenpakket te winnen want:
.......................................................................

Kan iemand mij misschien vertellen hoe je een goede slagzin maakt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik verzin hem natuurlijk wel zelf. ik wil alleen uitleg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4K

Antwoorden (4)

De beste slagzinnen zijn heel eenvoudig en heel doeltreffend. Verder zal je hem echt zelf moeten verzinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik verdien het om een mooie prijzenpakket te winnen want ik kan niet toveren!

De slagzin moet dus wel ergens op slaan, wat met het onderwerp te maken heeft, hij moet kort zijn en gevat.
Liefst een doordenkertje.

( Je mag hem gebruiken hoor!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is echt een specialisme. Er zijn een grote groep mensen die dit bijzonder goed beheersen en zich volledig focussen op het bedenken van slagzinnen en hiermee de prijzen voor je neus wegkapen. Dus je zult goed uit de hoek moeten komen, maar niet geschoten is altijd mis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n slagzin moet je kort en bondig..en bovendien treffend maken.

Liefst ook iets waarvan men met een glimlach zegt..ja..inderdaad..die zin slaat de spijker waarachtig op zijn kop..

Ik geef je hier even een voorbeeld van een actueel iets waarop ik inspeel:

Bavaria Bier, hèt WK mannen bier! Of: Bavaria WK Bier..hèt doel vòòr, in en na de rust..

Gr. Ton