welk land heet nog meer een eigen kleur? Zoals wij, ned oranje hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
9.6K

Antwoorden (10)

België, de rode duivels
Brazilië, de gele kanaries
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Les bleus (Frankrijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Turkije rood en wit.
Japan rood.

Elk land gebruikt vaak de kleuren van hun vlag of een kleur dat in het verleden veel voorkwam en een betekenis heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Australië geel en groen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
italië heeft blauw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spanje geel met rood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duitsland wit en zwart, naast de gebruikelijke kleuren van de vlag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van het rood van de Engelsen, en het blauw van de Fransen? Alhoewel ik toch wel moet toegeven dat vrijwel geen enkel land ter wereld zo gefixeerd is op één kleur (en dan nog eens een kleur die niemand anders gebruikt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thailand is naar mijn weten het enige andere land waarbij het koningshuis een officiële kleur heeft die bij festiviteiten door miljoenen Thai wordt gedragen: geel. Net als Nederland heeft Thailand ook een vlag met rood, wit en blauw. Het nationale voetbalteam van Thailand is echter niet gekleed in het geel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Polen: rood wit
Portugal: groen en rood maar ik denk meer groen
Toegevoegd op 30 juni 2022 08:39: tekst
een jaar geleden