waarom ben ik iemand die alles wil weten

Soms vraag ik me weleens iets af, eigenlijk redelijk vaak, en dan móet ik dat gewoon weten, dan kan ik niet rustig ademhalen voor ik een duidelijk antwoord heb, waarom denk ik over zoveel dingen na, en interesseren sommige mensen zich nergens in ?

Ik houd gewoon erg van nadenken en filosoferen, en ik kan me niet voorstellen dat mensen alles langs zich heen kunnen laten gaan, zonder erbij na te denken, en erover door te piekeren..

Toegevoegd na 8 minuten:
hmm ja ik weet dat ik neit de enige ben, maar heeft het nog een verklaring dat sommige mensen zo zijn en sommige niet, want mijn ouders en andere familieleden zijn totaal niet zoals ik o;

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
7.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, welkom op deze site dan ;)

Het beste antwoord

Allereerst is dit een verschijnsel dat zich veel voordoet bij mensen in de puberteit en adolescentie. De mens is dan op zoek naar zijn relatie tot het geheel en sterker dan daarvoor of daarna in de onderzoekende mood.

Verder hebben veel mensen genoeg aan de dagelijkse gang van zaken om ze bezig te houden.

Ten slotte zijn nou eenmaal alle mensen niet gelijk, ook niet wat nieuwsgierigheid betreft.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm, ik zie hier de logica wel van in, bedankt (:

Andere antwoorden (4)

Daar ben je niet de enigste in, en is o.a. de reden dat deze site bestaansrecht heeft. Kennis is macht. En hoe meer je weet des te makkelijker verloopt je leven. In iedergeval dat is mijn stelling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat ook een beetje maar mijn zus is al helemaal erg xD Ik denk (vraag me maar niet waarom) dat 'mensen die dit hebben' positiever in het leven staan. Ik vind het ook een positieve eigenschap. Ik snap alleen dat gedeelte van het ademhalen niet helemaal.
Ik weet niet meer wat ik wilde zeggen, ik had iets slims..
Nou ja in ieder geval denk ik dat als het iemand niks kan schelen, negatiever in het leven staat want die denkt dan 'het zal wel het boeit mij niks, als ik deze ervaring rijker ben schiet ik er nog niks mee op'. Ja of die mensen denken gewoon minder na.
Maar je kan het niet antwoorden met een waarom, want je hebt geen controle over je gedachten. Dat is wat ik denk dan xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je houdt erg van nadenken en filosoferen. Piekeren.

Het is een methode voor je geworden om de ergens in te verliezen zodat je niet meer aan jezelf en je eigen problemen hoeft te denken.
Het is een verdedigingsmechanisme geworden.

Je zult waarschijnlijk denken dat je helemaal geen problemen hebt, maar ik geloof daar niet in. Je bent in mijn optiek zodanig opgeslokt in het willen weten, dan je je pijn en je verleden allemaal bent vergeten of wilt vergeten.

---

Ik herken veel van jou in mezelf. Je bent volgens mij nog jong en je zit nog vol energie. De vraag is of dit zo blijft, of dat jij jezelf zult gaan uitputten omdat je het niet kunt stoppen.
Wees bewust dat jij controle blijft houden. Jij bent de baas over jouw lichaam en geest. Jij moet in staat kunnen zijn om je gedachten en het nadenken te kunnen temperen. Ik hoop dat je hierin zult slagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, of de positieve gedachten 'je leert nooit genoeg'
Omdat je nieuwsgierig bent!