Waarom schelden/vloeken mensen (zo)veel met de meeste verschrikkelijke ziektes?

Dit zijn vaak ook nog levens bedreigende ziektes voor de mens.
Waarom word daar zo veel mee gescholden of gevloekt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2K

Het beste antwoord

Het meest voorkomende woord is dan nog het woord "kanker".

Kanker is niet echt een scheldwoord, in feite heeft men dat ervan gemaakt. Misschien omdat het met twee lettergrepen een woord is waar je veel kracht in kan stoppen.

Het is trouwens een scheldwoord wat vooral gebruikt wordt door mensen die het Nederlands niet zo machtig zijn en met hun beperkte woordenschat niet creatief genoeg kunnen zijn om een goed alternatief te verzinnen wat iemand minder kwetst.
Net zoals woorden als lul en kut geen scheldwoorden zijn, dat bewijst dus niets. En als je tegen het schelden met ziektes bent, moet je in mijn ogen al helemaal niet schelden.

En volgens mij scheld je toch echt om te kwetsen/shockeren, dus het zijn wel geschikte woorden daarvoor.... Schelden is gewoon een makkelijke manier (net zoals smileys bijvoorbeeld) om je boodschap wat kracht bij te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat is gewoon (nou gewoon) gebrek aan beschaving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is gewoon omdat het meer kracht uitstraalt dit doe natuurlijk alleen in je zelf om je zelf op te jutten en word verder niets zo ergs mee bedoeld dus niet te zwaar aan tillen tenzij je gelovig bent want die zijn altijd boos of onderweg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die RobindeJ;

Schelden en vloeken doen mensen nu eenmaal om frustaties, kwaadheid en ongenoegen te uiten. En hoe negatiever de daarvoor gebruikte uitdrukking is, des te krachtiger de vloek. Beschaafd is het allemaal niet, maar gezien de populariteit van het schelden en vloeken met ziektes lucht het bij de vloeker zelf wel lekker op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schelden en vloeken en de meest vreselijke ziektes naar elkaar gooien in woord vorm, is een gebrek aan respect en opvoeding...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het anders niet meer schelden is of vloeken.

Godverdomme is een vloekwoord. Maar potverdorie niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is afhankelijk van de cultuur; in Nederland wenst men iemand op wie men kwaad is nare ziekten toe, in andere landen weer geslachtsgemeenschap met de moeder.
Verwensingen zijn nu eenmaal niet aardig bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of het zo is, maar als het zo is dat u zich geshockeerd voelt indien ik uw vraag als een kankervraag zou typeren, dan was dat geenszins mijn intentie.

Het is gewoon taalgebruik voor onaangepasten, die zich vaak niet eens bewust zijn dat ze shockeren.

Gewoon niet teveel aandacht aan besteden, en proberen om iemand één op één te benaderen om duidelijk te maken wat het met u doet... In groepen sorteert dit nauwelijks effect.