Door je voeding aan te passen aan je bewegingen.
Hoe meer je eet, des te meer moet je verbranden tijdens het bewegen.
Hoe minder je eet, des je minder hoef je verbranden om het weer kwijt te raken.
Deze 2 factoren moeten dus op elkaar worden afgestemd.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door niet meer te eten dan je lichaam nodig heeft, en daarbij elke dag tenminste drie kwartier stevig te bewegen. Wat je lichaam nodig heeft staat hier beschreven: http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/gezond-eten/hoeveel-per-dag.aspx
Amadea
13 jaar geleden
Continue water bij de hand hebben en dit drinken. Licht verteerbaar voedsel zonder suiker en meel eten.

Verder veel bewegen. Een half uur per dag rennen doet al wonderen.

Vooral NIET stoppen met eten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3 maaltijden per dag is het belangrijkste!
Veel water drinken en niet snoepen. Fruit mag altijd en door prei te eten val je ook veel af.
Groenten eten zoveel je wil, werkt ook.
Geen patat of chips, snoep, frisdrank etc.
Drink gewoon roosvicee of water enz.

Nootjes zijn ERG slecht voor je dieet! Je zult snel aankomen als je dat teveel eet.

Neem druiven om te snoepen of lychees, komkommer, tomaatjes etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het snelt gaat het op manieren die zeer ongezond zijn voor je.

verder ligt het aan je situatie en je doel.
-leeftijd, geslacht en wat weeg je?
-wil je 5 of 50 kilo kwijt?
-hou oud ben je?
-ben je verder gezond, sportief?

bewegen en gezond eten is natuurlijk altijd goed.
en beter rustig aan gewicht verliezen: anders jojo effect.

Toegevoegd na 18 minuten:
Een manier om af te vallen is om je ontbijt te vervangen door een banaan, een handje nootjes, wat vruchten, wortel, komkommer, ..

http://www.fonteine.com/superontbijt.html

zo zie je meteen dat je best veel kan eten als je maar de goeie dingen eet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat het echt gezond is je ontbijt te vervangen met een banaan of een handvol nootjes. Dan zul je na een korte tijd zo weer honger hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze te lezen heb je niet de moeite genomen om de link te volgen, maar blijf jij maar lekker granen, suiker en melk nemen als ontbijt hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de moeite genomen. En ben hardop in lachen uitgebarsten bij de onzinnige bewering dat het uit zou maken of 500 calorieën afkomstig zijn uit 'rauwe ongeraffineerde superfoods'. Je moet niet alles geloven wat je op internet leest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk dat "ik je aan het lachen heb gemaakt" Superfoods klink extreem, maar is gewoon een naam voor een bepaalde voeding.
Het idee is dat je langzaam opneembare voedingsstoffen neemt, die je bloedsuikerspiegel niet omhoog jagen. en het verschil tussen, 500 calorieën uit groente/fruit en 500 calorieën uit suiker/brood, lijkt me duidelijk. nog veel meer info over voeding:
http://www.leefbewust.com/basisregels.pdf
gaat nog veel verder dus misschien weer lachen..
serieuzer: ik heb veel aan deze site's gehad (darmproblemen waar huisarts niks mee kon/wilde, door zelf mijn voeding aan te passen nu bijna geen last meer, wel lastig en beperkend) ps. ik moet gelukkig niks
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fruit is natuurlijk best gezond, maar de suggestie op die site is dat je meer af zou vallen of in ieder geval minder aankomen als je 500 calorieën binnenkrijgt uit 'superfoods' dan uit andere bronnen. En dat is gewoon pure onzin. En om je tweede bron moest ik inderdaad weer hartelijk lachen. De schrijver ervan lijkt niet te worden gehinderd door enige kennis van moderne medische inzichten. Of door de behoefte om zijn claims ook maar enigzins te onderbouwen met wetenschappelijk onderzoek. In je link zijn aantoonbaar onjuiste ideeën van alterneuten genomen, om dáár dan vervolgens weer een schepje bovenop te doen. Ik ben dus niet onder de indruk. Fijn dat je van je darmklachten af bent, maar dat lijkt me meer een toevalstreffer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-dat staat er niet: Een goed ontbijt zorgt ervoor dat je niet na een of twee uur al aan de stroopwafels zit.
Je totale calorie-inname wordt dus wel lager. -De 2e bron is een samenvatting van artikelen, allemaal onderbouwd met linken naar wetenschappelijk onderzoek. De moderne medische inzichten kennen ze, ze zijn het er alleen niet mee eens.
Maar ik moet toegeven dat ik 5 jaar geleden ook nog niks met dit soort informatie kon. Een leuk (of eigenlijk juist niet) voorbeeld is melk:
In Nederland wordt veel melk gedronken, echter we zijn ook het land met het meeste osteoporose (=botontkalking), terwijl melk daar juist goed voor zou moeten zijn..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha. Zo gek, bij mijn zorgt geen stroopwafels in mijn mond stoppen ervoor dat ik niet twee uur na het ontbijt aan de stroopwafels zit. En je tweede link heb ik voor de lol nóg eens bekeken. Misschien ben ik scheel, maar er staat niet één controleerbare vermelding van een primaire bron in. Een bewering dat iets is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek is waardeloos zonder vermelding van dat wetenschappelijke onderzoek. Ik kan inderdaad niets met informatie die totaal niet is onderbouwd. Dit is net zo betrouwbaar als een bio-stabil of een geestenfluisteraar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is dan ook een samenvatting,
de volledige artikelen, met onderbouwing, staan op de rest van de site. www. leefbewust.com
en www.fonteine.com
het snelst val je af door je eet patroon aan te passen
want ieder pondje gaat door t mondje
als je gezond eet,veel verse groente,fruit,en minstens 2 liter water per dag drinkt, en daarbij bewegen dan val je op een gezonde manier af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik gelijk dat je een puber bent? Dan is het antwoord: *niet*. Als je op eigen houtje af gaat vallen terwijl je lichaam de belangrijkste ontwikkeling van je leven doormaakt, kun je jezelf ernstig beschadigen.

Denk je echt dat je te zwaar bent, ga dan naar de dokter. Die kan je precies vertellen of je inderdaad te zwaar bent, en kan je als dat zo is begeleiden om op een goed gewicht voor jouw leeftijd en lengte te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hou je vast aan suzyQ en voor later zijn de andere tips zeer goed