sinds wanneer lopen scheidsrechters weer in zwarte kleding? het zijn er wel een boel ook! waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat knap he van die ene in het rood geklede Duitser dat ie dat hele Argentijnse elftal met 4-0 kon verslaan :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, ik dacht ook net: het lijkt wel alsof het hele veld vol staat met scheidsrechters!

Antwoorden (3)

De scheidsrechter draagt een uitrusting die zwart getint is. Vroeger was het uniform van een scheidsrechter meestal volledig zwart, maar steeds vaker is er meer kleur aanwezig in de uitrusting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij iedere voetbalwedstrijd is één scheidsrechter en die van vanmiddag draagt een rood shirt en zwarte broek. Er zijn tevens 2 grensrechters in hetzelfde tenue en een vierde man langs de lijn voor wisselingen e.d. De Argentijnen spelen in wit/blauw gestreept shirt met zwarte broek en de Duitsers in zwart.
:)

Toegevoegd na 2 minuten:
Er zijn veel scheidsrechters nodig in een toernooi met veel wedstrijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet meer zo. Als je het tenue van de Duitse ploeg bekijkt, dan MOET de scheids zich toch echt onderscheiden....