Waar koop ik een goede verrekijker?

En wat is een goede verrekijker voor een redelijke prijs?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm hangt er natuurlijk vanaf wat je er uiteindelijk mee wilt..
Zoiets?>
http://www.frederiksamuel.com/blog/images/Zeiss1.jpg ;)

Het beste antwoord

Bij een goed gesorteerde opticien of buitensport winkel.

Een goede verkoper vraagt aan jou waar je hem voor wilt gebruiken, en op basis daarvan zal hij je een of meer modellen laten zien.

Ik heb zelf Bynolyt kijkers, en daar ben ik heel erg tevreden over. Echt goedkoop zijn ze niet, maar er bestaan nog veel duurdere.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik gebruik(te) ze voor lichte outdoor activiteiten. Schokbestendig en licht waterdicht. Voornamelijk om wild en vogels te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal Bynolyt onthouden. Bedankt voor je antwoord.
paulus811
13 jaar geleden
Mijn broer (al 20 jaar beroepsmilitair, en wel iets gewend op dat gebied) heeft ook Bynolyt en zweert erbij. Een goede kost wel 450 euro, maar ik zie ze ook voor 89 van dat merk. Of die goed zijn waag ik te betwijfelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit net tussen de twee bedragen in. Ik dacht zo uit mijn hoofd rond de 250 euro. Voor incidenteel, niet-professioneel gebruik, voldoen ze prima.

Andere antwoorden (3)

Je zou eerst op kieskeurig.nl kijken om ze te vergelijken. Ik weet dat goede fotospeciaalzaken ook verrekijkers te koop hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de eerste plaats, waar ga je hem voor gebruiken. Wil je in de schemer nog optimaal resultaat dan val je in de duurdere kijkers. Je betaalt voor het laatste kwartiertje voor het donker wordt de hoofdprijs. Reken dan op zo'n 1300 tot 2000 Euro. Wil je de kijker gebruiken voor overdag en incidenteel, dan kan je met een goedkope kijker van een paar honderd Euro goed uit de voeten. Alle details over verrekijkers hier vermelden zou teveel ruimte kosten.
Let wel, hoe groter de vergroting hoe onrustiger het beeld.
Een kijker van een paar tientjes is weggegooid geld. Kijk eens op de site van de verrekijkerspecialist in Maarssen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een winkel die kampeerspullen verkoopt of legerspullen, lijkt mij.
Ik heb er wel een gezien in Groningen.