Kun je in het buitenland internetten met je iPhone zonder een hoge telefoonrekening?

In het buitenland schakelt de internetfunctie van mijn telefoon automatisch uit, vanwege de hoge kosten. Maar kun je wel internetten als er bijvoorbeeld een wifi-verbinding is (zonder extra kosten dus). En hoe werkt dat dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Dat kan niet... Een roaming abonnement is dan waarschijnlijk het goedkoopst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan, als je een wifi-verbinding kunt maken. Dit kost niets... Maar je moet dan natuurlijk wel inloggen op de router van de desbetreffende persoon, die je eventueel het wachtwoord kan geven!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vodafone is misschien iets voor jou. Die hebben toch overal in Europa dezelfde tarieven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan! Je kunt het beste gewoon een locale SIM kopen met data verbinding (prepaid). In de meeste landen kan dat. Het voordeel is overigens ook dat je dan precies weet hoeveel je tijdens je vakantie (ik ga even uit van vakantie). Het nadeel is dat de thuisblijvers je op het nieuwe tijdelijke nummer moeten bellen. (Is meestal niet zo'n probleem..)

WiFi kan ook, maar je moet wel heel duidelijk aangeven in je telefoon dat je GEEN gebruik wilt maken van Data Roaming. (Bij Android staat dat zodra je in het buitenland bent gelukkig automatisch goed heb ik gemerkt..) Het nadeel aan WiFi is, dat je wel in de buurt moet zijn van een hotspot, of bij iemand thuis moet zijn die WiFi heeft. Dan heb je wel het password nodig van hun router. Open verbindingen, zoals bij StarBucks of de McD zou ik om security redenen niet gebruiken. Zeker niet om bijv even een betaling te doen via de bank. Je weet maar nooit!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooraf checken of je vakantie hotel een Wifi spot heeft. Of de app wifi laden en kijken waar in de buurt een wifi spot is.

Lokale simkaart nemen is een optie maar dan ben je via je 'eigen' nummer niet bereikbaar, of je zou een 2e goedkoop toestel mee moeten nemen.

Of je laat je toestel lekker thuis. Even geen ping, twitter en sms kan ook heel prettig zijn.