Wanneer zegt men dat iets irriterend is en wanneer gebruikt men dat woord irritant?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4K

Het beste antwoord

Irriteren gebruik je bij stofjes die voor irritatie zorgen, anders, bij mensen en situaties, gebruik je irritant.

Toegevoegd na 34 seconden:
Bij irriteren bedoelde ik irriterend.

Toegevoegd na 1 uur:
Irritant gebruik je als iemand of iets vervelend is, op je zenuwen werkt.

Irriterend gebruik je als je iets op je huid krijgt, of in je luchtwegen, waar je slecht op reageert.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Men gebruikt het woord als er een limiet bereikt is bij die persoon. En ook dan irriteert hem iets.

Dat verschilt bij iedereen dus deze vraag is een beetje vaag...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De persoon die het ondergaat vindt het irritant, hij of zij is degene die er last van heeft. De veroorzaker ervan is de irriterende, dat is het voorwerp of levende wezen dat de last doet ontstaan.
Amadea
13 jaar geleden
Irritant is iets wat als storend wordt ervaren , de grens van het verdraagzame ( per mens verschillend ) Irriterend als het zelfde vaker gebeurd en telkens als storend ervaren wordt ! Er kan een punt komen dat je het niet meer kunt verdragen , en explodeert .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gedrag of een persoon kunnen irritant zijn, stofjes irriterend.