Wat gebeurt er in je lichaam als je een orgasme hebt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
4.2K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1 Leuke vraag. Ik vraag me wel af of het in zijn geheel bekend is wat er zoal gebeurd, zeker nu ze nog steeds niet helemaal zeker lijken te zijn over het nut van het vrouwelijke orgasme en een aantal aanverwante zaken. Ik weet het antwoord dan ook niet en daarom maar even deze reactie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
haha ja ik was er ook echt benieuwd naar
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het nut Martijn??? wat dacht je van GENIETEN????
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat zal het waarschijnlijk wel zijn, een stukje motivatie als het ware, maar er schijnt toch nog twijfel te bestaan over de biologische noodzaak, althans zo heb ik het begrepen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het schijnt dat als een vrouw een orgasme heeft, de zaadcellen verder het lichaam in worden geholpen waardoor de kans op zwangerschap groter is (gelezen weet niet meer waar, Kijk misschien)

Het beste antwoord

Een orgasme bestaat uit een serie samentrekkingen van je bekkenbodemspieren. Je vagina, baarmoeder, anus en perineum trekken zich daardoor samen. Het zijn ritmische, snelle bewegingen van minder dan een tiende seconde. Hoe heviger je klaarkomt, hoe meer die golvende bewegingen zich over de rest van je lichaam verspreiden.

Er is verschil tussen een clitoraal en een vaginaal orgasme. Een clitoraal orgasme bereik je door directe stimulatie van je klit: door te drukken, wrijven of likken aan het topje en het kapje van je clitoris. Een vaginaal orgasme, dus ook het G-plekorgasme, bereik je door druk op je G-plek, je vaginawand of je baarmoedermond. Een orgasme kan ook een combinatie van beide zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
o ja...voor de mannen is dit weer anders he? maar aangezien jessie een vrouw is ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
:) Het viel me al op dat je antwoord op de vrouwelijke variant gericht was inderdaad Naatje, tenminste ik ken geen mannen met een baarmoeder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lekker bezig naatje!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@martijn: ook niet met een klit trouwens ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Naatje, nee nu je het zegt, waar die eventueel bij de man zou moeten zitten is (voor mij althans) een even groot mysterie als waar de lurven en de kladden nu eigenlijk zitten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@martijn: achter je hurken?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Naatje, het zou kunnen, ik ben vroeger nog wel eens naar Meneer Cactus geweest in het theater, maar die had ook geen plausibele verklaring over de lurven en de kladden.

Andere antwoorden (4)

Schijnt dat de hersenen dan een stof aanmaken en rondsturen door je lichaam die je een aangenaam gevoel geeft. Stof schijnt te lijken op stoffen die ook door de hersenen worden verdeeld als er bepaalde drugs worden gebruikt.

Toepasselijke muziek bij dit antwoord: Love is a drug van Roxy Music.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan kom je klaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
haha joh?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Echt Sandesh? Kun je dat wetenschappelijk bewijzen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik spreek liever uit ervaring!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kan dat ook wel uit ervaring zeggen, maar het is dan nog steeds slechts een anekdote natuurlijk. :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Moet dan alles zo serieus zijn hier dan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee hoor, wat mij betreft niet.
Een orgasme bij een man bestaat uit snelle ritmische samentrekking van de prostaat en de spieren bij de basis van de penis, waardoor het in de bijballen opgeslagen sperma via de urinebuis naar buiten wordt gestuwd.

Voordat een vrouw een orgasme heeft wordt de vagina vochtig, en zwelt de clitoris op door een vergroting van de bloedstroom die in het sponsachtige weefsel van de clitoris wordt vastgehouden. Sommige vrouwen worden voor een orgasme rood over een groot deel van het lichaam, doordat de bloeddoorstroming van de huid toeneemt. Wanneer een vrouw dichtbij een orgasme komt, verdwijnt de clitoris in een huidplooi en de kleine schaamlippen worden donkerder van kleur. Aan het begin van het orgasme neemt de vagina 30% in omvang af, en wordt ook sterk doorbloed. De baarmoeder en de spieren trekken zich tijdens het orgasme ritmisch samen. Sommige vrouwen hebben een veel heviger orgasme wanneer de G-plek gestimuleerd wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
door jullie clinische omschrijvingen heb ik geen zin meer in sex vanavond, bedankt !!! :p
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hahahahahha ja het is niet allemaal zo romantisch als het lijkt......
AWM
15 jaar geleden
Waarom halve of hele Wikipedia pagina's posten?
En waarom niet antwoorden: "Dat merk je vanzelf wel als je oud genoeg bent" ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat is hier gebeurd? Ik had gereageerd, maar het staat er niet meer. Nieqoh had ook iets gezegd over een discotheek zonder muziek, dat is er ook niet meer. Als het weggehaald wordt prima, maar het is helemaal nergens terug te vinden dat dat gebeurd is.
Ik vertel dat alleen aan mijn geliefde...

it blows my mind, myself and her away... (niet letterlijk, maar figuurlijk en niet definitief maar tijdelijk)