Hoe blijf je koel als je het water niet in mag?

Ik ben eergisteren geopereerd. Ik heb 3 gaten in mijn buik en 1 op bovenbeen. Ik mag niet zwemmen ect. Hoe blijf ik koel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beterschap overigens

Het beste antwoord

Door met je voeten in een bakje water te gaan zitten. Regelmatig je polsen onder de koude kraan en lekker in de schaduw te gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

In de schaduw zitten en natte doekjes op je leggen. Dan een ventilator over je heen laten blazen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mischien heb ik geluk en heb een koel huis zit nu lekker binnen ben net naar de winkel geweest wat een hitte buiten dus gewoon binnen blijven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lekker een natte handdoek om je heen slaan
en een natte doek op je hoofd
voetjes in het water en lekker koel drinken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet zeker of haar buik wel zoiezo nat mag worden.
is een airco geen oplossing?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1: In een gekoelde (airco) ruimte.
2: Indien 1 niet voorhanden: Natte doeken op je hoofd leggen, door verdamping uit die doeken koel je een beetje af. Je kan die doeken ook om bv je polsen doen.
Vergeet niet ze regelmatig weer te vervangen of opnieuw nat te maken.
3: Niet zonder medisch toezicht uit te voeren, kan riskant zijn:
Huid invetten met een vette creme en dan medicinale alcohol over je huid verdelen. Dit koelt zeer sterk door de snelle verdamping van alcohol en eigenlijk alleen in nood gebruiken als je boven de 41 graad koorts hebt en eigen temperatuur regeling van je lichaam niet werkt (wegens ziekte)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsjonge, dat valt niet mee. Sterkte he, hoop later betere berichten van je te ontvangen.
Maar voeten in een bak koud water. en de polsen steeds verfrissen, is het beste. Hete thee schijnt weer beter tegen de dorst te zijn dan koude thee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht, dat hete thee een gunstige invloed op lichaamstemperatuur zou hebben. In onderbouwing daarvan kwam ik http://www.dokterdokter.nl/vrouw/reizen-vrije-tijd/article/24640/10-tips-om-af-te-koelen , tegen en ben daar eigenlijk al tevreden mee;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vries natte washanden of met water verzadigde maandverbandjes in, en stop die onder je oksels.
Of als je al kleine hot/coldpacks in huis hebt, of herbruikbare ijsklontjes, vries je die in en stop ze in een washand voor onder je oksels.

Dit meen ik serieus, zo heb ik m'n negende zwangerschapsmaand in de tropen overleefd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook net geopereerd en mag niet lopen, dus steeds met doekjes ed aan de gang te gaan werkt bij mij niet echt. Ik lig achterthuis op een ligbed in de schaduw en spuit mezelf af en toe nat met een plantenspuit. Heel simpel maar zeer effectief. Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je kan verplaatsen dan kun je misschien naar snowworld en je gaat gewoon op de piste zitten. Het is altijd -7 daar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon die dingen doen(of niet doen),die je anders ook doet. Zonder gaten lig je toch ook niet 24/7 in het water?
Mag ik je trouwens vanaf deze(warme)plaats van harte beterschap toewensen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder mijn ventilator overleef ik deze hitte niet :-)

Dussss, schaf asap een fan aan.
Beterschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo,

van mijn Chinese therapeut geleerd dat er warme en koude voedingsstoffen bestaan. Dat heeft niets te maken met de daadwerkelijke temperatuur, maar met de energetische waarde. Werkt voor mij erg goed, vooral als ik mezelf warm wil houden.

Misschien heb je hier wat aan:

http://www.jankraak-taichitao.nl/content/website.php?hoofdpagina_id=1059

Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik neem aan dat je nog in het ziekenhuis ligt
daar hebben ze airco hoor

als het gewoon een vraag is is het een goeie! en als het echt is wens ik jou veel beterschap toe