Wat is dit voor een voorwerp, deels van hout en 9x11 cm groot?

mij is verteld is een sleutel van een mijnwerker voor de prikklok

Picture for question
9 maanden geleden
in: Overig
1.1K
Pieterke
9 maanden geleden
Hoe groot is het voorwerp?
Amadea
9 maanden geleden
Is het onderdeel dat horizontaal zit (de handgreep?) van hout of is het hele voorwerp van staal?
lassie1947
9 maanden geleden
handvat is van hout en is 9x11 cm groot

Antwoorden (1)

Dat is een sleutel om iets aan te draaien of te stellen. Gezien de uitsparing aan de onderkant van het metalen deel kun je denken aan een vleugelmoer o.i.d.
Dat krulletje metaal aan de bovenkant is niet meer dan een oogje om dit gereedschap aan op te hangen.
Wat ook nog kan is dat het een klink/sleutel ineen is om een werkkast kast te openen. Zoals een elektriciteitskast, al hebben die sleutels een andere vorm. Dus het zal een ander type kast zijn.
Toegevoegd op 30 juli 2023 16:15: tekst
SimonV
9 maanden geleden
Dat het een sleutel is, wist VS al... ;-)
Maar werd deze gebruikt voor een prikklok?