Is Applecare de moeite waard om te kopen voor zowel de iPad als de Macbook? Vind het nogal veel geld...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Het is gewoon een ordinaire verzekering tegen een hoge premie. Je hebt sowieso 2 jaar garantie en daarna geldt het consumentenrecht. Gaat je laptop na 2,5 jaar kapot dan zal Apple hem zonder al te hoge kosten moeten repareren. En over 5 jaar is de laptop dermate verouderd dat bij een grote reparatie het apparaat beter nieuw gekocht kan worden. Heb je na 5 jaar een kleine reparatie, dan betaal je het dan uit eigen zak.

De eerste 6 weken heb je telefonische ondersteuning, met Applecare is dat langer. Je moet zelf inschatten of en hoeveel gebruik je daarvan wilt maken en afwegen of applecare zinvol is. In z'n algemeenheid zeg ik 'nee'.

Verzeker alleen zaken waar je bij verlies failliet aan zult gaan of wettelijk verplicht zijn, scheelt een berg premie.
paulus811