Is het inademen van de stoffen die vrijkomen bij witte aanmaakblokjes erg schadelijk?

Ik ging dus gisteren bbq-en bij mijn oma. Ze was de bbq aan het aansteken en er kwam een ontzettend stinkende lucht bij vrij (die ik niet herkende omdat wij thuis dus nooit witte aanmaakblokjes gebruiken). Dus toen ik vroeg waar het doorkwam zei ze ja komt van de aanmaakblokjes. Maar toen ik dus ging googlen kwam ik erachter dat deze aanmaakblokjes dus helemaal niet goed blijken te zijn en dat er zelfs giftige stoffen bij vrijkomen. En mijn oma had er blijkbaar 4 gebruikt, dus t was nogal veel stank en rook. Dus nu vraag ik me af, was dit heel erg schadelijk, of is dit een keertje niet zo heel erg maar wordt het schadelijk als je dit vaker doet?

10 maanden geleden
in: Overig
1.4K

Antwoorden (1)

Een beetje van die rook inademen is niet erg . Het kan wel stinken of onaangenaam ruiken, maar daar blijft het dan wel bij. Je moet natuurlijk niet de volle rook (zoals bij een sigaret) inhaleren, maar wat je op een afstandje ruikt is al flink verdund. Bovendien, de barbecue aanmaken, doe je doorgaans maar één keer per dag.
jc54
10 maanden geleden