Wie weet wat dit metalen voorwerp is?

Voorwerp lijkt op een kaarsenstandaard maar is het niet
Gemaakt van vertind of verzilverd metaal en is circa 21 cm hoog.
Het voorwerp bestaat uit een ronde voet met een diameter van 8,5 cm
daarop staat een verdraaibare cilinder van ca 3 cm doorsnede en ca 14 cm hoog.
De cilinder is verdraaibaar doordat hij middels kogellagers op de voet is gemonteerd.
Op de cilindertop is nog een eikel versiering gemonteerd en bovenaan voorzien van (strooi?) gaten en onder aan de buitenzijde van kleine schepjes.
Alvast hartelijk dank voor de te nemen moeite en Uw reactie en antwoorden met belangstelling tegemoet ziend.

Picture for question
9 maanden geleden
in: Overig
2.4K
SimonV
9 maanden geleden
Iets soortgelijks staat hier:
https://avatars.mds.yandex.net/i?id=e5bbd3d6e2ecfee230e14958ba6c064d-5234000-images-thumbs&n=13
https://wl-brightside.cf.tsp.li/resize/728x/jpg/979/c17/3da2a658eb8f5f951c46fb0458.jpg
De 'klemmen' lijken daar bedoeld om fotohouders in te zetten. Dus dat zijn geen bakjes.
SimonV
9 maanden geleden
Het kan zijn dat je in de gaatjes boven iets laat branden, waarvan de as in de bakjes valt.
2SwitchVenray
9 maanden geleden
Dank voor de reactie en wacht nog even af of er meer en ander tips binnen komen.
Inekez1
9 maanden geleden
Het lijkt me een houder voor 6 dingen, maar geen idee waarvoor. Iets uit de kerk misschien? De gaatjes bovenaan zouden kunnen zijn om iets in te haken, dat dan onder in de bakjes steunt. De soortgelijke voorwerpen uit de link van SimonV hebben onderaan alleen zijsteuntjes en dus geen bakje. Daar kun je dus niks in zetten of mee opvangen, maar als je iets ophangt in het gaatje helpen die steuntjes wel om het netjes recht te laten hangen.

Het beste antwoord

Het is een zogenoemde fotomolen, een verzilverde fotolijstjescarrousel. Zonder de eraan bevestigde lijstjes heb je er weinig aan.
Amadea
9 maanden geleden
2SwitchVenray
9 maanden geleden
Alle inzenders, hartelijk dank voor het meedenken, met name Amadea met het correcte antwoordt.