Waarom is mijn kat niet bang voor het geluid van een boor maar wel voor de stofzuiger?

Bij het boren door de muur blijft hij gewoon zitten alsof er niks gebeurt, maar zodra de stofzuiger komt is hij doodsbang.. Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.9K

Antwoorden (4)

Ik weet het antwoord niet exact maar ik vermoed dat door de luchtstroom van de stofzuiger geluiden in alle registers worden gegenereerd waaronder hele hoge geluiden die wij niet kunnen horen.

Daarnaast is het denk ik een volume ding. Het ziet eruit als een beest met die gekke slang en is een stuk groter dan de gemiddelde kat, intimiderend lijkt me.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een kat sist als signaal ter verdediging.
Ik denk dat de stofzuiger dit benadert.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het probleem zit in de luchtstroming dat de kat angstich maakt in combinatie met de toonhoogte die de stofzuiger maakt. Daar komt bij dat in tegenstelling tot de boormachine de stofzuiger voor de kat als bewegend object zichtbaar is. En de stofzuiger komt daarbij ook nog op plaatsen, waarvan de kat gevoelsmatig van mening is dat hij/zij daar als enige kan komen...

Ik heb tenminste nog nooit iemand de boormachine in monotome bewegingen heen en weer zien bewegen over de muur...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zijn de heel hoge frequenties waar de kat niet dol op is.. en bang maakt...