Oke ik heb mezelf net opengesneden op mn arm en ik vraag me heel dringend af wat ik nu moet doen!!?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
7K

Antwoorden (11)

Ontsmetten met jodium als je dat in huis hebt, anders met alcohol. Of het even goed afspoelen onder de kraan, droogmaken en een pleister erop of een verbandje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter geen jodium of alcohol er op doen. Het oranje kruis adviseert in dergelijke situaties, dicht drukken. Minimaal 10 minuten. Jodium zit in de verbandtrommel om het pincet te desinfecteren.
Er op drukken en naar de ehbo gaan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Geen jodium of zo er op doen. Stevig dicht drukken.

Toegevoegd na 13 minuten:
Beslist niet afspoelen. Geen water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schone doek erop, en kijken hoe diep deze is, kijk je er diep in , even langs de ongevallen post gaan... want t kan goed gehecht moeten worden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ja, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook een + van mij.
afspoelen onder de , schone doek erop.
maar zal wel niet zo ernstig zijn want ik zou dan niet op gv antwoorden vragen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loop naar een kraan, laat koud water stromen over de wond, dan kan je zien hoe groot de snee is.
Ik weet niet waar je je gesneden hebt en hoe lang en diep de snee is, maar als het bloed eruit spuit (met hartslag-tussenposen), dan heb je een slagaderlijke bloeding. In dit geval moet je een slagader dichtgeknepen houden boven (richting schouder) de wond (door middel van een theedoek of iets dergelijks om je arm te binnen dichthouden en plaats ook eentje om de wond).
Ga hierna zo snel mogelijk naar een eerstehulppost in het ziekenhuis of waar je dan ook 's avonds terecht kunt, het liefst met iemand anders achter het stuur dan jijzelf.

Als je een niet diepe snee hebt en niet al te lang, dan kun je er een pleister opplakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een flinke snijwond hebt moet er een drukverband aangelegd worden en belangrijk is ook je arm hoog te houden. heb je geen verband gebruik dan een schone theedoek en ga dan even langs de ehbo, misschien moet het gehecht worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is dus met een scheermesje gebeurd. Dit is vaak niet al te ernstig, gewoon er af blijven, laten drogen en dan houd het vanzelf wel op. Als je het bloeden irritant vind, gewoon een pleister overheen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was het een ongelukje of doe je aan automutilatie?
Als je jezelf bewust gesneden hebt, moet je even naar de huisarts gaan morgen voor een gesprek hierover.
Zelfverminking kan namelijk verslavend werken en dan heb je een flink probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfverminking om te kunnen overleven..
Wanneer de spanningen in je te hoog oplopen ga jij jezelf verwonden.

Voor jou is het de enigste manier om met de hevige emoties om te gaan. Om het dragelijk te maken.

Je emoties kan je met niemand delen. Of je durft het gewoon niet.

Je kunt niet meer zonder zelfbeschadiging - automutileren. Om je leven dragelijk te maken moet je jezelf steeds ernstiger verwondingen toebrengen. Je denkt dat het je beste vriend is, maar het is je grootste vijand.

Wanneer het bloed gaat stromen, dan verdwijnen die negatieve emoties. Je kunt dan weer even verder met je leven. Je emotionele pijn is dan verzacht.

Mijn antwoord in deze zou zijn om hulp te vragen bv via je huisarts. Zo'n eerste stap is vaak ook de moeilijkste maar weet dat je het niet alleen hoeft te doen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nahja... vraagsteller zegt toch dat het een ongelukje was? Beetje vreemd om dan deze reactie er zo neer te zetten... min!
waarmee heb je je gesneden?
rond deze tijd denk ik met een mes tijdens het koken.
als het aan de binnenkant van je arm is.
meteen naar het ziekenhuis en met je vinger je slagader dichtknijpen.
als je die hebt geraakt

Toegevoegd na 1 minuut:
oh ik zie dat het om een scheermesje gaat.
volgensmij hoef je daarvoor niet naar de ehbo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het niet al te diep is,even uitspoelen met stromend water en droogmaken met een schone tissue ofzo.
Doe wat betadine op een luchtdoorlatende pleister en plak die op de wond. Als je geen pleisters hebt, neem je een steriel gaasje, vouw dat een paar keer tot een vierkantje dat op de wond past en doe hier wat betadine op. Zet dit vast op de wond met leukoplast. Hoofdzaak is ontsmetten ( jodium, sterilon, betadine,dermatol) en dek het wondje af. Als het te diep is moet je het laten hechten.