Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke zin past beter in een sollicitatiebrief ?

Op dit moment ben ik nog niet in het bezit van onderwijsbevoegdheid, echter ik ben zeer bereid om deze snel te behalen; daar wil ik mij 100 procent voor inzetten.

Of:

Op dit moment ben ik nog niet in het bezit van onderwijsbevoegdheid, echter ik ben zeer bereid om deze snel te behalen; daar wil ik mijzelf 100 procent voor inzetten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
5.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

De tweede.
Of: Gezien de noodzaak voor deze positie een onderwijs bevoegdheid te halen, ben ik uiteraard van plan mij ten volle in te zetten om binnen de kortst mogelijke tijd volledig inzetbaar te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het een beetje dubbelop : als je 'zeer bereid' bent iets te gaan halen, lijkt het me logisch, dat je je/jezelf daarvoor in wilt zetten...

Ik zou iets schrijven als:
op dit moment heb ik nog geen onderwijsbevoegdheid, maar vanzelfsprekend zal ik ervoor zorgen, dat ik deze zo snel mogelijk behaal.

Het klinkt aktiever dan 'in het bezit zijn van' en 'bereid zijn het te behalen en me ervoor in te gaan zetten'.

Succes met je sollicitatie - ik duim, dat je een kans krijgt!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen van beide. De zin is te lang en daardoor onoverzichtelijk.

Op dit moment ben ik nog niet in het bezit van onderwijsbevoegdheid. Vanzelfsprekend ben ik bereid om deze snel te halen en mij daar 100% voor in te zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tweede zin loopt iets beter, ik zou het echter anders formuleren en wel als volgt:

Op dit moment beschik ik nog niet over een onderwijsbevoegdheid. Uiteraard ben ik bereid deze alsnog snel te behalen.

Daarmee zeg je hetzelfde, maar iets korter. Dat je je voor 100 procent wilt inzetten is mooi meegenomen, maar tevens zo vanzelfsprekend dat het eigenlijk niet in die zin hoeft.

Misschien is het nog wel handig om in een tweede, tevens korte zin, aan te geven dat je hiertoe wel in staat bent, bijvoorbeeld doordat je over de juiste kennis, vooropleiding of ervaring beschikt.

Dat je het wilt is goed om te vermelden, maar het zal eveneens zoden aan de dijk zetten als je concreet kunt zeggen waarom je ervan overtuigd bent dat dit gewoon gaat lukken. Des te positiever kom je natuurlijk over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding