Waarom worden nieuwsberichten op dezelfde pagina steeds herhaald.?

Als je een krant op internet leest scrol je van boven naar benden en blijven dezelfde artikelen zich steeds herhalen. Waarom?

een jaar geleden
in: Overig
1.1K
Cryofiel
een jaar geleden
Nooit gezien.
lp2
een jaar geleden
Scrol maar de bekende kranten..... artikelen worden steeds herhaald. Soms kom ik hetzelfde artikel 3 tot 4 keer tegen,.
tinus1969
een jaar geleden
Ik heb dat ook nog nooit gezien. Heb je een concrete site of screenshot?

Antwoorden (3)

Mensen zijn vaak vooral in een bepaald soort nieuws geïnteresseerd. De ene wil het laatste nieuws zien, de ander politiek, buitenlands, of juist binnenlands nieuws. Enz.

De krant speelt daar op in door de pagina in categorieën op te delen.

Een artikel kan echter in meerdere categorieën vallen. Een gesprek tussen een Nederlandse en een Amerikaanse minister is b.v. zowel het laatste, als ook politiek, buitenlands, en binnenlands nieuws. Zo'n artikel verschijnt dan in al die categorieën op de pagina.

Daarnaast wijzigt daardoor her en der op de pagina telkens weer wat. Dit stimuleert de lezer om niet alleen het bovenste deel van de pagina met het laatst nieuws te bekijken, maar ook de rest. Hierdoor kunnen er meer advertenties getoond worden en is de kans groter dat de lezer ook andere artikelen tegen komt die voor hem interessant zijn en verder leest cq. klikt.
Dit doet zich alleen voor bij krantensites waar je een gratis bezoek aan brengt en waar onderwerpen worden opgesomd - met summiere artikelen. Je krijgt een aantal onderwerpen voorgeschoteld en die onderwerpen worden steeds herhaald. Je wordt er niet veel wijzer van.
De achterliggende gedachte is dat je een krantensite gaat bezoeken waar je wel voor betaalt (betaalmuur). Zo'n krantensite waar je wel voor betaalt, bied je een krant zoals ook een papieren krant er uitziet.
een jaar geleden
Nieuwsberichten worden herhaald om ervoor te zorgen dat iedereen de informatie krijgt die ze nodig hebben. Het is ook een manier om ervoor te zorgen dat mensen de informatie die ze nodig hebben, kunnen vinden. Het is ook een manier om ervoor te zorgen dat mensen de informatie die ze nodig hebben, kunnen vinden, zelfs als ze de pagina eerder hebben verlaten.
10 maanden geleden