Wat kan dit zijn? gevonden op het strand in zandvoort.?

Een tijdje terug vond ik dit op het strand: het is wittig, poreus, blijft drijven, voelt iets vettig aan. Formaat iets van 15 bij 10 cm? Een kant is redelijk vlak, de andere kant (op de foto) nogal "hobbelig". Ik dacht misschien aan piepschuim wat lang in het water heeft gelegen, maar daarvoor is het toch te zwaar. Voor steen is het te licht. Wat zou het kunnen zijn?

Picture for question
een jaar geleden
in: Overig
1.5K

Antwoorden (1)

Omdat je zegt dat het ietwat vettig aanvoelt lijkt mij het meest op paraffine, dat spoelt regelmatig aan op de Nederlandse kust, zie bron voor zo'n artikel.
een jaar geleden
HannekeJanssen
een jaar geleden
Parafine! Daar had ik nou nog nooit aan gedacht, maar inderdaad, het zou v.w.b. zwaarte en "gevoel" best parafine kunnen zijn. Dank je wel voor je antwoord - weer een "mysterie" opgelost.