Kan je over witte verf op terpetinebasis heen schilderen met verf op waterbasis?

Ik heb een jaar geleden mijn muur wit geverfd met verf op terpetine basis maar deze is helemaal vergeelt , nu heb ik gelezen dat verf op waterbasis niet vergeelt maar geldt dit ook als de verf eronder op terpetine basis is ?

een jaar geleden
in: Overig
1.4K

Antwoorden (2)

Nee, je kunt over verf op terpentinebasis alleen heen schilderen met terpentineverf. Andersom zou wel kunnen (maar daar heb je niets aan...) Mocht je verf vergeeld zijn door rookaanslag: je kunt proberen (voorzichtig, in een hoekje) hoe afneembaar je verf is. Misschien krijg je hem zo weer iets witter.
een jaar geleden
Ja, dat kan! Mits de verf op terpentine-basis ouder dan 6 maanden is. Ook hiervoor geldt; de ondergrond zal met zorg voorbehandeld moeten worden. Dus eerst goed ontvetten met een verfreiniger
ronron1212
een jaar geleden
HannekeJanssen
een jaar geleden
Ha, dat is nieuwe informatie, goed om te weten!
ronron1212
een jaar geleden
Ja is altijd al zo geweest