Bestaan er Nederlanders met de achternaam 'iemand' of 'niemand'?

erotisi
een jaar geleden
in: Overig
1.2K
Bordensteker
een jaar geleden
Gelijkluidend maar anders geschreven waren er in 2007 volgens cbgfamilienamen 42 mensen met de achternaam Imandt. Ik kwam daarop doordat ik ooit een gezin met die achternaam heb gekend.
SentWierda
een jaar geleden
@Bordensteker. Mooie reactie. De vraagsteller wil graag weten of er mensen zijn die heten: Iemand of Niemand. De schrijfwijze doet er niet toe, volgens mij - omdat er sprake kan zijn van een oude spelling. Niemant 22 keer) en Imandt (42 keer) zijn dan ook goed.
Conclusie: er zijn 50 tot 100 mensen die Iemand of Niemand of een spellingsvariatie daarop heten..
De reactie zou je kunnen verheffen tot antwoord.

Antwoorden (2)

Er zijn geen mensen met de achternaam Iemand en minder dan 5 met de achternaam Niemand.
een jaar geleden
Enkele tientallen Nederlanders hebben als achternaam: Niemand of Niemant.
Geen enkele Nederlander heeft de achternaam Iemand.
Volgens de cijfers uit 2007 zijn er minder dan 5 Nederlanders die Niemand heten (provincie Groningen) en 22 heten Niemant (de meesten van hen in Limburg).
Bron: https://www.cbgfamilienamen.nl/
een jaar geleden