Ik ben op zoek naar een enigszins goedkope oplossing voor mijn terras. Is verven een optie?

Het zijn nu grindtegels en we hebben geen afvoerputje. Zou dit mogelijk zijn?

Picture for question
een jaar geleden
in: Overig
1.9K
Antoni
een jaar geleden
@Bibi, je zoekt een oplossing, maar wat is het probleem?
TurfGraver
een jaar geleden
Tegels omkeren?
Bibi
een jaar geleden
@Antoni ik vind ze niet mooi. En opnieuw bestraten is en duur en er is niemand beschikbaar.
ronron1212
een jaar geleden
Verven is geen oplossing dat gaat bladeren. Weet niet wat een afvoerputje daar mee te maken heeft. Opnieuw tegelen is de enige oplossing.
Bibi
een jaar geleden
@ronron 1212 oh ik lees er best goede recensies over. Dacht nl met wegenverf
Bibi
een jaar geleden
@TurfGraver dat zou misschien een idee zijn, mits je de kracht heb en uiteraard de tijd.
Inekez1
een jaar geleden
Verven is geen optie. Dat slijt en bladdert heel snel af. Dan wordt het nog lelijker en heb je allemaal stukjes verfresten in je tuin, onder je schoenen en dan ook in huis. Tegels omkeren is relatief eenvoudig, als je er zelf sterk genoeg voor bent. Gewoon 1 voor 1 eruit wippen en omkeren op dezelfde plek, dan hoef je ook het zand niet opnieuw te egaliseren. Daarna met de hogedrukspuit erover om de onderkant-bovenkant schoon te krijgen. Maar als je dat nog steeds niet mooi vindt is het zonde van het werk. Als je ruimte hebt in de hoogte kun je er een houten vlonderterras overheen leggen. Gewoon vierkante vlonders van 1 m2 er los op leggen, of op balkjes en dan vastschroeven, dan wiebelt het minder. Losse vlonders haal je er ook makkelijk weer af om eens per jaar eronder schoon te maken, of als er een keer iets tussen is gevallen. Er zijn ook speciale vloerkleden voor buiten, daar kun je het ook mee aankleden maar lijkt me niet mooi of handig om het hele terras mee vol te leggen.
Bibi
een jaar geleden
@Ineke dat zou ook een idee kunnen zijn houten vlonder tegels. Echter zijn deze ook niet goedkoop. Ons terras is ruim 30 m2 nl.
Omkeren heb ik geprobeerd, mijn schop is gelijk verbogen :-)
Ik zal nog eens verder zoeken.
Bedankt allemaal
Bibi
een jaar geleden
@Antoni super bedankt voor de uitgebreide info. Heb net deze sites bekeken en helaas niets gevonden in de buurt.
Ik hou het in de gaten.
Nogmaals bedankt.
Fijne avond!
Antoni
een jaar geleden
@Bibi, graag gedaan! Succes ermee!

Antwoorden (1)

Volgens verschillende gebruikers van deze website in de reacties is verven van de terrastegels niet aan te raden.

Hoe nu verder het probleem aan te pakken?

Je kan gratis terrastegels (of vlonders) vinden via websites als Gratisoptehalen.nl https://www.gratisoptehalen.nl/ of Gratisaftehalen.nl https://www.gratisaftehalen.nl/. Goedkoop of soms ook gratis vind je ze via Marktplaats.nl https://www.marktplaats.nl/.

Het vervoeren en het leggen van de tegels zal je via een vriendendienst moeten regelen als je dit ook goedkoop of gratis wil doen. Probeer daarvoor in je omgeving iemand te vinden die dit kan voor je kan doen. In ruil ervoor kan jij dan weer iets doen voor hen waar jij goed in bent. Inventief zijn dus, en het lukt allemaal (bijna) gratis.
.
Ook voor dit soort klussen zijn er overigens websites, bijvoorbeeld NLvoorelkaar.nl https://www.nlvoorelkaar.nl/vrijwilligers/klussen-in-huis-en-tuin, of NL Helpt NL.nl http://www.nlhelptnl.nl/hoe-het-werkt/. Dus heb je geen bekenden in je omgeving die het voor je kunnen doen, dan kan je misschien iemand vinden op een van die websites.
Toegevoegd op 03 juli 2022 20:44: tekst
Antoni
een jaar geleden