hoe red ik mijn relatie?

allo ik zit met een lastis probleem.. Ik ben sinds januari bij een psychologe terecht gekomen omdat ik angst en stress aanvallen had.. Alleen vanaf dat moment heeft mijn partner veel moeite om met me te praten of om te gaan. Ik ben op 11jarige leeftijd mijn moeder verloren en heb dit nooit goed verwerkt dat betekend dat ik vaak verdrietig ben of me alleen voel. Nu dat t net iets beter ging met mij vertelde mijn vriend dat hij niet meer zeker wist of hij verder wilde.. De laatste tijd was hij erg moe en was vaak bij vrienden.. hij is altijd mijn steun is geweest... Ikweet totaal niet wat ik moet doen hij wil even rust en nadenken maar ik ben bang hem te verliezen.. Mijn psychologe zegt dat ik voor mezelf moet kiezen alleen dat vind ik nu lastig.. Omdat ik al zon lange tijd bij hem ben.. Kunnen jullie me miss tips geven? Bedankt !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

jeetje meid wat erg van je moeder gecondollerd er nog mee en veel sterkte..

ik snap je angst en stress aanvallen wel ik heb ze namelijk zelf ook..loop zelf ook bij een psychiater ervoor.

mijn vriend kan ik ook niet mee praten en hij heeft ook heel vaak gezegt ben alleen nog bij jou omdat we samen een kind hebben enzo
hij meent het niet maar het doet wel zeer..

ze weten gewoon niet hoe ze ermee om moeten gaan
voor een buitenstaander die dit niet kent is dat gewoon heel moeilijk te begrijpen.

ik weet niet hoe het is als je je moeder ofzo kwijtraakt maar wel de stress en de pijn.

hij weet niet of die met je verder wil allen omdat die dit niet kent en een psygoloog klinkt gewoon heel raar imn de oren
mensen oordelen te snel

je moet je vriend een keer mee nemen dan ziet die hoeveel je van hem houdt en wat je verdriet is en misschien kan zei opok even zeggen tegen je vrien d van dagt wat jij hebt dat je daar gewoon niks aan kan doen
en je hoeft je niet te schamen de voor en je vriend ook niet.

jij hebt dit eenmaal en met je vriend komt het wel goed.
mijn vriend is zelfs al weg geweest maar als die egt van je houdt blijft fie bij je ondanks je stress en je angst.
en dat doet die ook wel hij heeft alleen tijd nodig.

als je wil praten mag je ook altijd met mij de over praten je mag tegen me schelden en vloeken alles mag omdat ik weet hoe jij je voelt en het lucht egt op.

heel veel sterkte en het komt egt allemaal goed !!

Toegevoegd na 6 minuten:
gecondollerd=gecondoleerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Lieve schat,je moet eerst jezelf op de ''rit''zien te krijgen.Je put je vriend waarschijnlijk teveel uit.Zorg dat je zelf al je problemen en verdriet verwerkt.Neem de tijd daarvoor.Dan heb je je vriend ook weer wat te bieden.Als je voor elkaar bestemd bent komt het vanzelf weer goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Praten, praten en nogmaals praten.
Met zwijgen los je niets op en groeien jullie steeds verder uit elkaar.

Wel eens aan relatietherapie gedacht?

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen voelen zich alleen nuttig/ gelukkig als ze een ander kunnen troosten. Als jij dan gelukkig wordt voelen ze zich nutteloos of verliezen hun macht over jou.
Misschien is dat bij jullie ook aan de hand.
Je kunt alleen voor jezelf kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oei!! ik ken precies je verhaal! mijn ex had het zelfde .. ik had alles geprobeerd maar kon op geen enkele manier tot haar door dringen. ze kon er slecht tot niet over praten . weg lopen voor problemen . kon zich niet verwoorden. ik had alles geprobeerd .ze had ook stress en angst aanvallen . en kon er niks meer mee.(een hoop mee gemaakt) ze glipte gewoon uit mn vingers. en toen heb ik voor mezelf gekozen en ben weggegaan .ze heeft onderhand hulp. maar het was toen op.zit er nu nog mee . is onderhand een half jaar geleden . je psich zegt idd dat je voor jezelf moet kiezen maar dat betekent niet per definitie zonder hem heh! . dus als je er echt iets mee wil . vecht er voor en zoek desnoods idd hulp. echt ander gaat het kapot.