Stel je hebt € 100.000.000 te besteden voor een goed doel, aan wie geef je dit?

Dus niet aan jezelf maar:

1. Aan een 3e wereld land
2. Aan een aantal daklozen die dan weer een huis hebben
3. Aan een aantal bijstands ouders/alleenstaande
4. Onderzoek naar een dodelijke ziekte

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Als ik echt het geld had en ik zou er iets goed mee willen doen, zou ik zelf een project opzetten. Geld dat je aan een doel geeft wordt naar mijn mening te veel gebruikt voor de stichting dan voor het doel.

Veel van die goede doelen maken veel TV/Radio reclame en hebben mensen in de stad rondlopen die je aanspreken. Dan gaat dus een groot deel van je geld naar dat soort zaken. Plus dat vaak de topman ook nog een bonus/goed salaris krijgt.

Als ik geld geef aan een doel wil ik dat het geld ook echt aankomt bij de mensen die het nodig hebben, niet een dikke 40+er met een 2e huis en BMW...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ik zou geen een die jij noemt geven, ik zou alles willen doen om dierenmishandeling te voorkomen.
Het liefste zou ik het dus aan de stichting Dutch Puppy, IFAW, WNF, of dergelijke willen geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Pgh2011;

Mijn eerste opwelling is om hiermee kankeronderzoek te steunen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hele bedrag aan Het Wereld Natuur Fonds.

Toegevoegd op 24-04-2009 16:27:58
Oh eeeh, zie nu pas dat het 100.000.000 is...
Dacht maar een ton.
Ja, dan zou ik ook de kankerstichting het nodige geven voor onderzoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou dit geld doneren aan de gezondheidszorg en onderwijs in dit land. Onder deze overheid is het hiermee namelijk erbarmelijk gesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben zat onderwijs!
kinderen in afrika hebben niet eens onderwijs, ze weten niet eens hoe je veilig moet vrijen en zo loopt heel afrika dadelijk met aids!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja het klinkt misschien chauvinistisch maar ik vind het toch wel belangrijk dat mijn kinderen kunnen genieten van kwalitatief hoogwaardig onderwijs. Dit zodat zij niet afhankelijk zijn van het land waarin zij onderwijs volgen. Op de manier zoals de Nederlandse overheid nu haar aanbestedingen doet gaat dit falikant de verkeerde kant op. Daar hebben wij niets aan en de derde wereld al helemaal niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het alleen geven aan een goed doel waarmee een _oorzaak_ wordt opgelost.

Ik zou het bijvoorbeeld niet zomaar aan een derdewereldland geven. Dan heb je kans dat het bij een Mugabe terechtkomt, of bij een bendeleider. Ik zou het wel in een stichting willen stoppen die microkrediet geeft aan kleine boeren, of aan thuiswerksters. Het geld is een lening. Niet omdat ik hen wil afzetten, maar omdat ik zo zeker stel dat er alleen mensen op afkomen die het vertrouwen hebben dat ze uiteindelijk meer geld zullen verdienen dan ze lenen. Zo help je een land pas echt vooruit.

Ik zou het ook niet zomaar aan daklozen geven. Veel daarvan zijn psychisch niet in orde, en dat is de oorzaak dat ze dakloos zijn geraakt. Ik zou het wel aan het Rode Kruis geven, zodat ze een daklozenopvang kunnen opzetten.

Een groot deel van het geld zou gaan naar onderzoek, zowel fundamenteel als toegepast. Dat is weliswaar lange termijn, maar uiteindelijjk de enige manier om onze leefomstandigheden te verbeteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Toegevoegd op 24-04-2009 16:17:29
Zo dus:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou de hele som zeker niet in één keer weggeven.

Ik zou het verstandig beleggen en van de opbrengsten vele verschillende initiatieven ondersteunen.

Te denken valt aan:

- dierenbescherming
- ontwikkelingshulp
- beschermde gebieden
- goede zakelijke initiatieven
- goede maatschappelijke initiatieven

... etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal het never nooit aan ontwikkelingslanden schenken, maar eerder aan iets waar de overheid te weinig aan denkt. Namelijk de gezondheidszorg en scholing in Nederland. Tevens zou ik ook wat spenderen aan Kankeronderzoek, Astma fonds en Daklozen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de cafehouder.
Voor mij is ieder mens een goed doel dus overal waar ik mijn geld uitgeef gaat het naar een goed doel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aan het help nico de zomer door fonds.
en als ze er dan achter komen dat dat rekeningnummer erg veel wegheeft van die van mij dan steun ik het kankerfonds. Nare rot ziekte dat het is.