Moet een nieuwe betonvloer worden geaard?

Ik woon in Zweden en heb het volgende: 2 maanden terug hebben we een nieuwe betonvloer laten storten in de paardenstal. Eerst is er ijzervlechtwerk ingegaan en daarover een dikke zinken kabel intussen. Deze is vastgemaakt met klemmen op het vlechtwerk. Daarover beton. In de zadelkamer zit nu een ijzeren staaf die tot onder het beton loopt en het einde van de zinken kabel. De aannemer is failliet gegaan en ik weet niet of het kwaad kan dat dit zo los staat of dat ik er zelf wat mee kan. Op dit moment wil een andere aannemer het niet overnemen. Kan iemand mij helpen door te laten weten of ik iets moet of kan met deze uiteinden.

Picture for question
2 jaar geleden
in: Overig
1.9K

Antwoorden (1)

Er is geen pasklaar antwoord op deze vraag, want de noodzaak om een nieuwe betonvloer te aarden kan afhangen van het soort beton en andere factoren. In het algemeen wordt echter aangeraden een nieuwe betonvloer te aarden om eventuele elektrische ladingen die zich kunnen ophopen af te voeren. Een professionele elektricien kan bepalen of uw vloer moet worden geaard en kan de nodige apparatuur installeren om uw veiligheid te garanderen.
2 jaar geleden
Frans1955
2 jaar geleden
talisman bedankt voor je antwoord. Ik had gehoopt dat ik zelf wat kon doen om de vloer af te krijgen en daarna de stallen af te kunnen maken. Maar ik kan dus niets met ijzeren staaf en zinken kabel?