Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je je het beste voor een Aardrijkskunde en Geschiedenis toets voorbereiden?

Wij hebben volgende week proefwerkweek en bij deze vakken vind ik het moelijk, om mijzelf te concentreren tijdens het leren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
911

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Echt ervoor gaan zitten, ontspan en ga zonder afleiding om je heen lezen. Probeer te begrijpen wat je leest. Als je niets meer 'opneemt' stoppen en iets anders gaan doen dat ontspant. Zo ga je elke dag weer te werk. Lezen, lezen en nog eens lezen! Herhaling is nl. essentieel om te leren. Een kleuter leert nl. ook alleen door steeds te herhalen. Als je elke dag wat leest, blijft er genoeg 'hangen' om toch goede antwoorden te kunnen geven.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Vertel wat je geleerd hebt aan anderen, zoals ouders of klasgenoten. Er is onderzocht op welke manier stof het beste blijft hangen (al heb ik zo snel niet de bron): lezen, luisteren, doen (vragen zelf beantwoorden), uitleggen. Leer dus een deel (bv een paragraaf) en vertel een ander wat je geleerd hebt. Laat de ander ook vragen stellen, zo ontdek je vanzelf wat je nog niet weet.
Zo heb ik al mijn geschiedenis toetsen voorbereid :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding