Wat voor horloge is dit, is het een echte Rolex?

Ik heb hier een rolex of die echt of nep is weet ik niet, achterop staat DK (daniel klein) weet iemand wat voor model dit is?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Overig
2K

Antwoorden (1)

Dit lijkt eerder een nep speelgoedhorloge…
Het moet een Rolex Oyster Perpetual Datejust horloge voorstellen, maar de datum ontbreekt…
Het horloge mist het Rolex opschrift “"Superlative chronometer officially certified".
In plaats hiervan staat er “Quartz”.

Hier staat alle info over het echte Rolex Oyster Perpetual Datejust horloge:
https://www.chrono24.nl/rolex/datejust--mod45.htm

Hier staan de verschillen tussen nep en echt:
https://legitcheck.app/guides/watches/rolex/fake-vs-real-rolex-datejust/
Toegevoegd op 28 oktober 2021 12:30: afbeelding
Plaatje bij antwoord
SimonV
2 jaar geleden
Bordensteker
2 jaar geleden
+
Nog een weggevertje: het opschrift met het merkje boven het midden van de wijzerplaat staat niet goed horizontaal.
Verder zijn de diverse slijtsporen aan de buitenkant van de kast en de horlogeband onwaarschijnlijk voor een verondersteld kwalitatief uitzonderlijk en duur merkhorloge.
Het is goedkope namaak. Ik bedoel een goedkoop gemaakt nepartikel waar dan altijd nog echt geld voor gevraagd zal zijn, anders loont het de moeite niet.
SimonV
2 jaar geleden
Bij een “goed” nephorloge moet je toch enige moeite doen om te zien dat het niet echt is.
Bij dit horloge zie je in één oogopslag dat het nep is. Ik begrijp dus niet het nut ervan om dit horloge te produceren.