Dat bordje is een zogenaamde aanwijsplaat, het geeft aan waar stadsleidingen, riolering, waterleiding e.d. ten opzichten van het bordje weer. Dus ligt er iets van riolering/leiding 3,22m zuid en 2,71m west vanaf het punt van het bordje. Dit is een antiek bordje, moderne aanwijsplaten vind je in de bron.
2 jaar geleden
SimonV
2 jaar geleden
West? Zuid? Of moet je 3,22 meter naar achteren en 2,71 meter naar links?
https://www.dehavenloods.nl/nieuws/algemeen/819923/wat-zijn-aanwijsplaten-en-waar-dienen-ze-voor-
https://indebuurt.nl/rotterdam/genieten-van/mysteries/aanwijsplaten-in-rotterdam~101899/ Een curieus duimpje zie ik overigens: -1…
Griffin
2 jaar geleden
@Simon Ik heb het kompas als oriëntatie aangehouden als boven noord is. Maar je kunt het ook uitleggen zoals jij dat heb gedaan.
SimonV
2 jaar geleden
Enigszins verwarrend. Maar antwoord klopt. Een plus geeft een nul. Geef ik nog een plus dan wordt het weer -1.
Griffin
2 jaar geleden
"Enigszins verwarrend."
Voor niet zeilers / zeevarenden kan het inderdaad verwarrend zijn. :-)