Wanneer is ochtend vroeg en/tot avond laat?

Ze zeggen vaak
hij/zij ....... van ochtend vroeg tot avond laat.

Maar wat is vroeg en wat is laat? Bijvoorbeeld van 6:00 tot 23:59?
Het is niet 24 uur anders zal het non stop zijn.
Kort om, wat is de letterlijke interpretatie qua tijden van deze bekende zin?

2 jaar geleden
in: Overig
2.6K
Antoni
2 jaar geleden
De uitdrukking die je bedoelt, zal ‘van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat’ zijn.

Antwoorden (1)

Van de vroege ochtend tot de late avond is een niet nader bepaalde tijdsuitdrukking.
Vroeg en laat zijn relatieve begrippen die ieder voor zich kan invullen. Bovendien kan vandaag een bepaald tijdstip vroeg (of laat) zijn, en morgen onder andere omstandigheden laat (of vroeg).
jc54