Krijgen we nu een betere spelling op G.V met deze nieuwe spellingchecker?

of zullen er mensen zijn die dat negeren !!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zet je bij al je vragen "!!" ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hercencel
dat is denk ik mijn gewoonte ik heb er niet eens erg in dat ik het doe..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar even nog hercencel bij mijn vragen zet ik een ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik merk al dat de checker het woord homo sapiens afkeurt. Dus je moet nog steeds zelf weten wat en hoe je iets schrijft.
Wel zal het aantal tikfouten gaan afnemen omdat je gewaarschuwd wordt als je een letter verkeerd tikt en bij zelf nalezen nogal eens over de tikfout heen gekeken wordt.
Ik denk dan ook dat die checker juist voor die categorie foutjes is bedold (maakt ie inderdaad bedoeld van). In deze zin merk ik ook een melding over "denk" op...de checker vind dat het denkt moet zijn...en dat is weer niet goed voor foutloos spellen.

Antwoorden (10)

ik heb er al 1 zitten in mijn mozilla firefox, hij werkt alleen nog niet helemaal goed die hier zit... en sommige worden kent ie gewoon niet ;-)

ik lette er al wel op, en nu misschien nog meer mensen, ik denk zelf dat er minder foute spelling komt.

het woordje 'denk' kent ie niet.. en 'ie' wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ene negeert het en de andere niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is mijn vraag niet..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel Dit is je vraag namelijk":
"Krijgen we nu een betere spelling op G.V met deze nieuwe spellingchecker? of zullen er mensen zijn die dat negeren !!" Dus ik zeg de ene negeert het, dus wordt de spelling niet beter van die persoon en de andere niet, dus wordt de spelling beter van die persoon. Je verwacht misschien een ander antwoord met grafieken en linkjes maar mijn antwoord is echt een antwoord op je vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op mijn eigenlijke vraag geef je geen antwoord wel op mij extra uitleg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef op het totaal antwoord want in je extra uitleg zit ook een vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 raamklaza
-1 voor marion die niet weet wat voor vragen ze stelt.
De meest gangbare browsers hebben naar mijn weten ook ingebouwde spellingcontroles. Die rode kriegeltjes onder een woord lijken de ook niet altijd te helpen. Ik denk niet dat mensen die het toch al niets kon schelen hier nu ineens anders tegenaan zullen kijken.

En schijnbaar heb ik "denk" en "browsers" verkeerd gespeld. Althans, als ik deze pop-up hier mag geloven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enne...wat zijn kriegeltjes?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn beleving zijn dat de gekleurde, golvende lijnen die je ook in tekstverwerkers ziet onder spelfouten (rood) of grammatica-fouten (groen). De meeste browsers waarmee ik om ga hebben dit ook geïmplementeerd. Al zijn niet alle browsers die ik gebruik ingesteld op Nederlands, dus soms is echt álles wat ik hier tik fout.
Een nieuwe spelling checker? Die heb ik niet hoor.

Toegevoegd na 1 minuut:
De spellingschecker hebt ik niet. En er is geentussenscherm meer. Dus heel fijn werkt het niet.

Ik denk niet da mensen beter gaan spellen. Als ik naar mezelf kijk: Als ik een antwoord geef, dan is spelling niet direct het eerste waar ik naar kijk. En op een laptop zijn de toetsjes zo klein, dan eea wel eens foutgaan, met die dikke vingers :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik negeer het nu al totaal, omdat hij niet goed werkt.

Onvolkomenheden die ik tot nu toe heb gesignaleerd:

De spellingschecker (spellingschenker) gaat (ga-at (gaart)) niet goed om met de tussen-s (kussens).

Hij gaat niet goed om met de vergrotende trap, bijvoorbeeld het woord 'realistischer' (realistisch-er (realistischeer (realistischoer))).

Hij gaat absolúút (absoute) niet goed om met accenten.

Hij geeft suggesties (in dit antwoord tussen haakjes weergegeven) die gewoon incorrect zijn.

Hij geeft alternatieven die hij vervolgens niet goedkeurt, waarop een nog gekkere (gekkeare) suggestie volgt. En daarop weer de foutste (foutstee) suggestie die je je kunt voorstellen, zoals 'realistischoer'.

En als klap op de vuurpijl, wat je bij een zo hysterische spellingschecker niet zou verwachten, hij laat sommige echte spelfouten gewoon zitten.

Nee dus, ik waardeer de inspanningen van de mensen die deze site maken, maar zéker (ziekere) tot de kinderziektes eruit zijn, zullen we hierdoor bepaald geen betere spelling krijgen op GV.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk wel dat het helpt. ;-)
Als je dat ziet kijk je er wel even naar of je iets goeds hebt getypt. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het niet, want ik heb sowieso al een spellingchecker, en afgezien van het feit dat een spellingchecker geen grammaticale fouten kan opsporen (zoals verkeerd gespelde werkwoordsvormen of totaal verkeerd gespelde woorden die wel een ander woord vormen) kent het ding ook een heleboel woorden (vooral samenstellingen) NIET, zodat je alsnog aan de lopende band woorden aan het toevoegen bent.

Volgens het irritante, van rode letters voorziene pop-upje dat ik nu ineens naast mijn schermpje zie, heb ik inmiddels al 5 mogelijke spelfouten gemaakt. Heb even goed gekeken, maar het zijn er zegge en schrijve nul.
En onderhand zijn het er zeven.....dat schiet niet op natuurlijk.
Acht.

Geen verbetering, dat ten eerste, maar het zal het taalniveau op GV evenmin verbeteren als iedere andere spellingchecker. Spellen blijft tenslotte voor het overgrote deel mensenwerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen. Door dergelijke spellingscontroleprogrammatuur worden de mensen juist minder goed in spelling, voornamelijk omdat ze de fouten die zo'n checker maakt overnemen alsof het wel goed is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat popuppen erg irritant : ik wil me graag ook inhoudelijk concentreren op mijn antwoorden, en onvermijdelijk wordt je aandacht iedere keer weggetrokken naar die rode letters, en het dikke EEN SPELFOUT....

Misschien zou ik het liever willen zien, als ik de eerste keer op 'toon voorbeeld' klik - ik heb dan alle tijd om de fouten te verbeteren, zonder dat ik uit mijn concentratie wordt gehaald.

Nou ligt het misschien ook aan het soort vragen waar je op antwoordt : voor mij zijn er veel vragen die afvallen, vooral de laatste tijd, omdat ik nou eenmaal een digibeet ben..., en veel vragen me domweg niet interesseren, of ik heb ze al eerder beantwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zo iemand die hem negeert! Een lastige pop-up die ook nog eens niet aangeeft hoe het wel moet worden geschreven. Nu staat hier bijv. naast mij in het schermpje;
up ups op cup gup hup en; bijv bij bijt bijl. Daar staat nog eens bij; mogelijk heb je 4 spelfouten gemaakt! lachen hè?
Afkortingen kent hij dus niet en zullen altijd fout aangegeven worden. Het lijkt wel of de database nog moet worden aangelegd en dan maar hopen dat hij het op den duur onthoudt!Zelf gebruik ik alleen spellingcontrole als ik met 'Word' een krantenartikel of officiele brief moet schrijven. Ik heb hem dan niet aanstaan maar bij twijfel laat ik het betr. woord even checken. Ik denk niet dat er veel verbetering zal komen
in het schrijfgedrag van anderen want het kost teveel tijd om de juiste spelling te vinden. De meesten zullen denken;" Men begrijpt zo ook wel wat ik bedoel".