Welk insect bijt zo dat er een bloedend wondje ontstaat?

Een leerling van me werd vanmiddag gebeten door een insect. (volgens de verhalen een soort vlieg met een groenachtig lijf) Het insect heb ik zelf niet gezien maar wel het wondje. Er kwamen minstens 2 druppels bloed uit. Het insect heeft meerdere seconden op de huid gezeten en wilde niet gelijk loslaten toen het weggeslagen werd. welk insect kan dit geweest zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Antwoorden (4)

Ik denk een horzel, een soort vlieg die behoorlijk steekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn nog al wat vliegen die kunnen steken, zoals de horsel, daas of steekvlieg.
Deze insecten steken niet omdat ze pissig zijn ( zoals de wesp), maar steken met hun steeksnuit om bloed te drinken, net zoals een steekmug.
Bij het steken gebeurt het zelfde als bij de steekmug, er wordt een antiestolsel in het wondje gespoten, om het wondje open te houden, daarom kan er na het steken nog enkele druppeltjes bloed uit komen.
Omdat er zoveel soorten zijn, is het moeilijk achteraf vast te stellen om welke vlieg het hier gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een hommel