Is het gevaarlijk om je ip adres te delen?

Kun je je ip adres zomaar delen?
Kan een ander daar iets mee?
(hacken???)
Is het verstandig om die te delen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Overig
4.8K

Het beste antwoord

Normaliter deel je je IP-adres de hele dag met allerlei websites en mensen met wie je mailt. Zij kunnen vrij gemakkelijk zien wat je IP-adres is. Hiermee kunnen ze zien waar je ongeveer woont. Meer niet.
Hackers zouden op basis van je IP-adres kunnen proberen te ontdekken welke poorten je open hebt staan op je computer. Mogelijk zitten daar kwetsbare poorten bij, waardoor je eventueel gehackt kunt worden. Maar doorgaans ben je hier goed tegen beveiligd via een firewall en antivirussoftware.
SimonV
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
In mijn geval is het niet waar ik woon, maar waar mijn provider zetelt. En dat is in een ander deel van ons land.
SimonV
3 jaar geleden
“Waar je ongeveer woont”: dat kan soms slechts alleen het land zijn.
Bij mij klopt de locatie wel ongeveer, maar dat is inderdaad niet altijd het geval.
Als ik hier op Details klik, krijg ik verschillende plaatsen te zien:
https://www.iplocation.net/