Wat betekent Roller Gold?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Overig
1K
Amadea
3 jaar geleden
In welke situatie kom je die term tegen?
TurfGraver
3 jaar geleden
Rol goud. .

Antwoorden (2)

Roller Gold is de merknaam van een BIC-schrijfpen.
https://www.promostore.nl/bic-grip-roller-gold.html
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Maar wat is daar dan de betekenis van, waarom noemen ze die pen zo?
SentWierda
3 jaar geleden
@Amadea. Het is een rollerballpen. Een pen in een zwarte uitvoering met een goudkleurige clip. Vandaar Roller Gold.
Rollergold ofwel gewalst goud wordt gemaakt door een onedel metaal, meestal zilver, messing of koper, tussen dunne goudplaten te smelten. De metalen worden vervolgens met warmte aan elkaar gehecht en tot platte vellen gerold voor gebruik in sieraden. Ketting met gerolde gouden munten
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
SentWierda
3 jaar geleden
De vraag gaat over Roller Gold.
Dit antwoord heeft betrekking op Rolled Gold.
Het kan zijn dan de vraagsteller toch Rolled Gold bedoelt. Maar dan is het ook mogelijk dat het gaat over het album Rolled Gold van The Rolling Stones.