De grootte en de manen van het mannetje geven het dier een imposant uiterlijk,
waardoor de leeuw in grote delen van de wereld bekend staat als de koning der dieren.
In Europa heeft hij deze rol overigens pas in de loop van de Middeleeuwen overgenomen van de bruine beer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat de leeuw geen vijanden heeft onder de dieren (alleen de mens is zijn vijand) noemen we hem de koning van het dierenrijk.
Amadea