Mag je ook iets verpakken en verzenden in een eigengevouwen A4 vel?

Ik heb iets verkocht op Marktplaats wat net niet in een gewone envelop past. Nu kan ik dit artikel wel in een A4 vel vouwen, dichtplakken en verzenden. Mag dat? Het is heel plat en licht, maar de afmeting wijkt dan wel af van een standaard envelop.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
12.1K
Cryofiel
13 jaar geleden
Een vriend heeft eens een pak thee naar Nederland verstuurd, vanuit Engeland. Hij bedacht zich, terecht, dat hij het pak thee niet hoefde in te pakken - de thee was immers al stevig verpakt, toch? Dus hij plakte een sticker op het pak thee waarop hij het adres schreef, hij plakte de postzegels ook op het pak thee, en verstuurde het. Gewoon voor iedereen herkenbaar als een pak thee met een postzegel en een adressticker erop. Was geen probleem, werd gewoon bezorgd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL! :-)

Het beste antwoord

Ja hoor dat mag, je mag het zelfs in het plastic verpakken mits het maar 16.5 c.m breed is en 38 c.m lang en maar 3.2 c.m hoog is. Dat zijn de maten van brievenbuspost. Groter wordt dus pakketpost.
Geloof me ik weet uit ervaring dat er een hoop door de bus past, wel goed alles dichtplakken.

Tip! Ik gebruik zelf ook nog wel eens lege pizza dozen, deze zijn mooi van formaat en passen goed door de brievenbus. ( niet die hele dikke piza's natuurlijk)

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry ik maat een typfout het moet 26.5 c.m breedt zijn.
38x26.5x3.2 c,m.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Zolang het door de brievenbus past, dan mag het.

en het adres en frankering moet natuurlijk duidelijk en in orde zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
al zou je het op een baksteen plakken en opsturen, dat mag. Kost alleen meer
er is wel een minimumafmeting . Kleiner dan het kleine formaat kerstkaart mag niet. Dat is te lastig met automatische verwerking
anneliez
13 jaar geleden
Ja hoor dat mag!
Je mag zelf weten hoe je een poststuk verpakt.
Kan het nog door de brievenbus zal het niks extra's kosten.
Kom je buiten die afmetingen dan zien onze vrienden van TNT het als pakket.
En dan zijn de kosten heel wat hoger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel veiliger, steviger om iets in een enveloppe te versturen. Je hebt ook grotere maten enveloppe. Je kunt ook een enveloope nemen die je zelf met de post hebt ontvangen., Even een etiket erop en klaar is Kees.
Bedenk dat er tijdens het transport veel druk op de pakjes kan staan. (ik heb al heel wat kapotte pakjes ontvangen waar iets ontbrak of stuk was gegaan)
Als je er toch voor kiest: stevig afplakken met tape.
In principe is elke verpakking mogelijk; het moet (voor brievenbusporto) wel door een normale brievenbus kunnen. Lukt dat niet, wordt het automatisch pakketpost en bedraagt de porto (onverzekerd) 6,75 tot 10 kilo . Binnen Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, al pak je het in in glitterpapier, een stuk tafelkleed of een vuilniszak. De enige voorwaarde is dat het stevig is en dus heel blijft, en door de brievenbus past. En daarvoor is je eigen brievenbus niet altijd de goede maatstaf ; laat het voor de zekerheid even testen bij het postkantoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor dat mag. Minimum formaat 90 x 140 mm. Als het niet meer door de brievenbus gaat, bied je het aan als belstuk. Iets duurder in frankeren maar zeker mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik verpak kledingstukken die ik via mp verkoop vaak in plastic tasjes die ik op maat knip. Gewoon de tasjes van supermarkt of andere winkel.

En antwoord op je vraag: ja dat mag maar papier scheurt eerder dan plastic.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je mag zelf een envelop maken : of je kunt ook bij een boekhandel of een kadeauwinkel een kopen die hebben ze in alle maten en kosten bijn niks .

Toegevoegd na 41 seconden:
bijn =bijna