Is er en naam voor de 'vlokjes' regen die nu op buienradar te zien zijn?

Als je nu naar buienradar.nl gaat zie je het volgende:
http://img204.imageshack.us/img204/4327/buienradar.jpg
Is hier een benaming voor? En nee, ik bedoel niet regen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schapenwolken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, op buienradar staan geen wolken. Dus misschien schapenregen.

Het beste antwoord

Dat zijn heel veel kleine buien. Of daar een aparte naam voor ik betwijfel ik. Vaak gaat het als een grote blauwe vlek/streep over het land maar het komt zo ook voor.

Des te donkerder de vlekken (wit>lichtblauw>blauw>donkerblauw>rood) des te harder het regent. Rood is echt slagregen met vaak onweer.

Motregen is vaak zo 'dun' dat het niet op de radar verschijnt; als het veel is staat er een link boven de kaart die een speciale motregenradar laat zien.

Ik hoop dat dit je vraag voldoende beantwoordt, in het kort weet ik niet of er een speciale aparte naam is voor 'veel kleine regenwolken'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben echt opzoek naar een naam voor de vele kleine regenwolkjes. Volgens mij is dit de hele dag zo geweest. :P