Waarom zijn bij de Beesies, Wuppies en de Welpies de labels vaak groter dan het beestje zelf?

Er zit zo'n enorm oranje label aan, met vaak weinig nuttige informatie erop. Waarom is dit?

Dit merk ik overigens ook vaak op bij knuffels van bijvoorbeeld de IKEA of speelgoedzaken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een schaar is het zo op te lossen hoor :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een schaar kun je de Beesies er zo afknippen inderdaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL

Antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijd rekken zodat de mensen langer in de winkel blijven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het in Nederland verplicht is om een label van een bepaalde grootte aan alles te hechten met de benodigde nuttige informatie, zoals de leeftijd waaronder het niet geschikt is, waar het van gemaakt is (ivm allergieën) op welke temperatuur het gewassen moet worden of het in de droger mag etc.

Dus als het beesie klein is, is het label relatief groot Als de label in verhouding met het beesie zou zijn, was de informatie die erop stond niet meer te lezen.