Papier pakt pen niet als ik wil schrijven, hoe kan ik dat oplossen?

Ik wil ergens in schrijven, maar dat lukt niet meer, met de pen is niks mis. Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Overig
2.6K
jc54
3 jaar geleden
Als papier enigszins vet is , dan is het moeilijk te beschrijven. Mijn ervaring is, dat een balpen van BIC (nagenoeg) overal op schrijft. https://www.123inkt.nl/BIC-balpen-M10-Clic-blauw-2-stuks-60141B-i42621-t224610.html?mkwid=sNYijQ72l_dc%7Cpcrid%7C430566734100%7Cpkw%7C%7Cpmt%7C%7Cslid%7C%7Cprid%7CPF_224648_3086121601415_60141B&pgrid=100457209192&ptaid=pla-889744178791&gclid=CjwKCAjwltH3BRB6EiwAhj0IUGEuJWEnD1LUwTmHiB4rCUaena1PVv70JI0x0hIPOOkZTPsgOWwkHhoC9AMQAvD_BwE

Antwoorden (2)

Een papiersoort van betere kwaliteit gebruiken. Het ligt namelijk aan de samenstelling van het papier. Soms helpt het om even met de pen een paar rondjes op een kladblaadje te krassen en daarna verder te schrijven. Maar vaak gebeurt een paar letters daarna weer hetzelfde.
Amadea
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Eerste blz was er helemaal niks aan de hand, op andere plaatsen ook niet, alleen waar ik wil schrijven.
Overkomt mij ook regelmatig. Meestal zijn het de plaatsen waar wat restanten kleefstof (b.v. post-it-briefjes) op zit of papier wat een aantal keren is vastgepakt met misschien vettige vingers. Het valt op, dat papier dat je van een schrijfblok scheurt meestal aan de bovenkant problemen geeft. Soms helpt het als je met de pen even een harde streep zet op een ander stuk (rauw) papier en dan weer gaat schrijven. Soms is het papier ook te vet of te glad (en dat zie je niet van te voren).
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Weet u ook hoe ik ervoor zorg dat het niet meer vet is of hoe ik het ruw kan maken?