Kun je doodgaan bij ontzettend harde geluiden?

Is het mogelijk dat wanneer je een geluid hard genoeg zet of bepaalde muziek hard genoeg zet dat je dan dood kan gaan? En dan bedoel ik niet het volumeknopje van je luidspreker op max zetten, maar iets wat nog veel luider is dan dat. Een speciaal apparaat wat zulke deicbels kan halen bijvoorbeeld. Zo ja, bij hoeveel decibel dan? En bestaat een dergelijk apparaat al?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.6K

Het beste antwoord

Trommelvlies gaat kapot bij 160 tot 185 db (hangt van de type geluid af) dan kan je een bij 200 db longembolie krijgen daarna is het een kwestie van frequentie die de vibraties veroorzaakt bij zeer laag frequenties kan je de organen binnen het lichaam vernietigen. Er zijn natuurlijk wapens die gebruik maken van geluid zoals bij deze Amerikaanse promotie clip wordt verteld. A
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als het geluid echt zo hard gaat en het is een vreselijk geluid dan word je echt knettergek en ik denk dat het mogelijk is dat daar iemand dood aan kan kan.
misschien alleen al door de schrik van het geluid.

maar de kans is groter dat je doof word
13 jaar geleden
Of het bestaat durf ik niet te zeggen,maar ik kan me voorstellen dat ontzettend harde geluiden trillingn veroorzaken en dat die invloed kunnen uitoefenen op je hartslag,waardoor je hart er de brui aan geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat iemand er aan dood is gegaan heb ik nog nooit van gehoord.Maar dat je er gehoor schade van krijgt weet ik zeker.