zie wikipedia, en u zult leren:

Door het feit dat bijna elke soevereine natie ter wereld (behalve het betwiste Republiek China, het betwiste Kosovo en het door de Heilige Stoel vertegenwoordigde Vaticaanstad) lid is van de Verenigde Naties en ook mede doordat de internationale organisatie internationaal erkend is door bijna elke non-gouvernementele organisatie, waaronder het Rode Kruis, is de Verenigde Naties als platform voor internationale samenwerking succesvoller dan voorganger, de Volkenbond. Zo was de Verenigde Staten bijvoorbeeld geen lid van de Volkenbond (wel een initiator ervan), waardoor een brede vertegenwoordiging van internationale staten niet mogelijk was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van het Vaticaanstad, was het een eigen keuze. Kosovo is (nog) niet officieel erkend. En Taiwan....uhm....dat moet je even aan China vragen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanx Fiederieke!