Hoor ik mijn wekker nog met de herriestoppers oordoppen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Overig
11.3K
Amadea
4 jaar geleden
Als je met herriestoppers die gele schuimrubber oordopjes bedoelt: daarmee hoor ik de wekker wel afgaan, als die maar dicht genoeg bij staat.
SimonV
4 jaar geleden
Als je de wekker nog wilt horen, kun je beter Sleepsoft dopjes nemen. Gaan ook nog veel langer mee.
https://www.slaapinfo.nl/kopen/oordopjes-slapen/ Wil je betere demping dan de Herriestoppers, dan kun je beter de Sleep plugs proberen (28 dB tegenover 35 dB).
https://www.bol.com/nl/p/get-plugged-sleep-plugs-7-paar-oordoppen/9200000005249127/

Het beste antwoord

Als je wakker bent
Er bestaan geen oordopjes die geluid volledig blokkeren. Daar is een goede verklaring voor. Houd je oren maar eens met je vingers heel goed dicht. Hoor je nog iets? Hardere geluiden worden waarschijnlijk aardig wat gedempt. Maar je hoort ze nog wel.
Een wekker hoor je dus altijd, ook met oordopjes.

Als je slaapt
Een wekker geeft gemiddeld een geluid van 70 dB. De herriestopper dempt slechts 26 dB.
Daarnaast kan geluid ook het bot van de schedel in trilling brengen en zo direct het binnenoor bereiken.
In hoeverre je niet wakker wordt van de wekker, hangt af van hoe diep je slaapt.
Sommige slapers worden niet eens wakker van een geluid van 70 decibel. Doorgaans word je wakker van geluiden van 40 of 50 decibel. Dus het hangt van je persoonlijke drempel af of je wakker wordt.
Wil je wakker worden van de wekker, dan kun je beter Sleepsoft oordoppen nemen. Die laten met name hoge geluiden (wekker, huilende baby) door.
Demping 25 dB. Eén paar voor € 11,- (gaan maanden mee).
Wil je niet wakker worden dan kun je beter dopjes met een grotere demping nemen,
bijvoorbeeld Get Plugged Sleep (“Zachtste oordopjes op de markt. Het draagcomfort is daardoor van een bijzonder hoog niveau”).
Demping 35 dB. Zeven paar voor € 5,-.
Goedkoper dan herriestoppers, die kosten per paar € 4,- (eenmalig gebruik).
SimonV
4 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien als je een ouderwetse lawaaiwekker hebt, maar de kans blijft klein, dat je er wakker van wordt.
Uit een review (zie link):
Ik heb behoorlijk veel oordoppen geprobeerd om te slapen (snurkende man) en deze werken echt. Je moet het oordopje eerst tussen je vingers klein rollen en dan in je oor stoppen. Dan groeien ze en hoor je praktisch niets meer. Ideaal! Bij erge herrie doe ik doppen in beide oren en dan hoor je echt bijna niets meer.