Mag je gasten hebben in een hotel die ik alleen voor mezelf heb geboekt?

een vriend van me wil langskomen terwijl ik vanavond in van der valk overnacht. Heb alleen maar voor mezelf geboekt. Ook al blijft hij niet slapen, mag hij wel gewoon in het hotel en in mijn kamer komen? ik kan dit nergens vinden, ook niet in de huisregels van van der valk zelf.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Overig
18.6K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Volgens mij mag je niet met meer personen op een kamer als er geboekt zijn. Zeker geen onbekende waar de identiteit niet van bekent is.

Antwoorden (2)

Nee, dat mag niet. Maar ik zou het gewoon stiekem doen. Je kan het proberen. En wanneer ze er achter komen geven ze je gewoon een waarschuwing!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat is vaak wel mogelijk, maar alleen nadat je vriend zich met legitimatie heeft gemeld bij de receptie. Niet elk Van der Valk hotel hanteert echter dezelfde huisregels. Vraag het voor de zekerheid van te voren na en zorg dat je vriend in elk geval een ID bij zich heeft.

Niet elk hotel heeft dezelfde huisregels:
Bij hotel Oostzaan-Amsterdam mag je nadrukkelijk géén niet-ingeschreven gasten ontvangen op je kamer. Wil je bezoek ontvangen op je kamer, dan zullen zij zich dus moeten inschrijven.
"Het is verboden om ... 21. Niet ingeschreven gasten op uw kamer te ontvangen"

Bij hotel Haarlem mag je bezoek op je kamer ontvangen, mits je bezoek zich met identificatie meldt bij de receptie.
"Alle gasten dienen zich bij aanvang van een verblijf of een bezoek aan een kamer, te melden bij de receptie met een geldig identiteitsbewijs."

Je kunt wel gewoon het restaurant bezoeken met je vriend. Het horeca-deel is gewoon toegankelijk voor mensen die niet in het hotel overnachten.