Wat is dit voor Japans bedrijf?

Ik kwam deze foto tegen op Streetview en was nieuwsgierig of dit een verhuisbedrijf betreft of iets anders is. Omdat er een kat met kitten als logo op staat.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Antwoorden (1)

Het is een pakketdienst. Niet voor verhuizingen dus, maar voor het vervoer van pakketten. Net zoals wij gewend zijn met Track & Trace.
Amadea
4 jaar geleden
gvrox
4 jaar geleden
+ en het heet Yamato Transport : https://en.wikipedia.org/wiki/Yamato_Transport
Bordensteker
4 jaar geleden
Ja maten, maar nu is de lezer hier nog steeds een soort van kat in een vreemd pakhuis.
Zal ik hem er dan maar in schieten? Vrij vertaald uit de bron van gvrox: Het logo van de kat met het nekvel van haar kitten in de bek staat voor de belofte dat het bedrijf aan de meegegeven pakketten zorg zal geven alsof ze bij het eigen gezin horen (en dus: zoals een moeder voor haar kleintje zorgt).
In Japan is dit logo met de bijnaam Kuroneko (‘Zwarte Kat’) even bekend als het beeldmerk van Coca-Cola in de VS is. (De brontekst luidt: “The company's logo is a yellow oval with a black cat carrying her kitten in her mouth, symbolizing the company's promise that they take care of items entrusted to them as though the items were their own family. The company is often colloquially referred to as 黒ねこ (Kuroneko) which means "black cat" in Japanese. The logo is as familiar in Japan as the Coca-Cola logo is in the United States.”)
Bordensteker
4 jaar geleden
Merk bij de Streetview foto nog op dat deze een ander soort zorg uitbeeldt: het wagentje worstelde en kwam niet boven: het heeft op de dag van de foto pech gekregen, en er ligt daarom een wielblok achter het achterwiel. Ik zie de schuld-en-boete taferelen al voor me als de CEO door een klant met deze foto wordt geconfronteerd ...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik vond het logo geinig met de moeder en kitten en ik had al zo'n vermoeden maar zeker weten deed ik het niet.