Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Iemand een idee wat voor gereedschap op de foto staat?

Het bovenste deel pas goed om iets wat ongeveer vinger dik is

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Overig
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dit is een wastafelmoer sleutel. Een wastafelkraan zit gemonteerd door een gat waarbij een hele grote moer on het draadeinde aan de kraan gedraaid word. Omdat deze heel erg verdiept ligt kan je er met je vingers nauwelijks bijkomen. Met deze speciale sleutel lukt dat wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Reddie
4 jaar geleden
Min. Hier kun je geen MOER mee aandraaien.
Ook al wordt het onder die naam verkocht. Kolder.
LeonardN
4 jaar geleden
@Reddie
Hoe werkt het gereedschap dan wel? Of beter gezegd waarvoor gebruik je het?
HeerVoldemort
4 jaar geleden
+ @Reddie Hoe kan je nu "kolder" zeggen maar niet uitleggen waarom het kolder is? https://www.praxis.nl/gereedschap-installatiemateriaal/handgereedschap/ratelsleutels-inbussleutels-sleutels/overige-sleutels/skandia-wastafelmoersleutel-tot-32-mm/5426639 Skandia wastafelmoersleutel, ook wel kraanmoersleutel genoemd. Maximaal klembereik 32 mm. Voor het los- en vastdraaien van kraanmoeren, waarbij de lange steel ervoor zorgt dat het draaihandvat onder de sifon voldoende ruimte houdt. Uitgevoerd met draaibare omkeerbare slanke klauw, zodat onder een licht schuine hoek gewerkt kan worden. Voor rechts en links gebruik.
Reddie
4 jaar geleden
Excuus, excuus. Ik zag niets wat ergens grip zou hebben op de moer. Verder zette ''vingerdik'' me op het verkeerde been. Ik heb er inmiddels een gekocht. Hij is véél groter dan de foto doet vermoeden. En de grip is de vertanding die je op de foto niet ziet.
Nogmaals excuses, en een plus ;-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding