Is kruipende insectenspray van de kruidvat giftig?

Mijn vriend heeft gespoten op het aanrecht niks gezecht ik lekker eten gemaakt enz nu bang voor vergiftiging

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Overig
2.9K

Antwoorden (1)

Ja. Hij had eerst de gebruiksaanwijzing moeten lezen:

Niet toepassen op plaatsen waar voedsel wordt bereid en in apparaten voor de bereiding van voedsel.
Niet toepassen op oppervlaktes (zoals geharde vloeren of aanrechtbladen) die schoongemaakt worden met water dat (in)direct geloosd wordt op het oppervlaktewater.
Ruimten waarin de behandeling heeft plaatsgevonden enige tijd grondig ventileren.

Bevat permethrin. Kan een allergische reactie veroorzaken.

Dus niet alleen hij zelf en jij kunnen er last van krijgen, maar ook alle in oppervlaktewater levende organismen.
Jullie zullen niet echt vergiftigd zijn, maar kunnen wel allergisch erop reageren.

Hopelijk hebben jullie geen kat die van het eten gegeten heeft, of haar pootjes heeft afgelikt nadat ze op het aanrecht heeft gelopen. Want voor een kat levert dat wél een permethrinvergiftiging op.
Amadea