Ik ben 16 geworden en moet nog een feest geven, maar wat zal ik doen?

Mijn huis is te klein voor een groot feest. Er komen ook mensen van 16, dus een feest op drank gebaseerd is ook niets. Er komen te weinig mensen om een zaaltje te huren en mijn budget is beperkt tot een euro of 15 per persoon.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor hoeveel mensen?
welke leeftijden, vooral rond de 16 of ook ouder en/of jonger?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna allemaal 15 tot 15,5 of nét 16 zoals ik. Er komen ongeveer 15 mensen. Tja, mijn huis is niet erg groot. Het zou wel passen hoor, maar ik kan niet echt een lekker feestje houden met muziek ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nouja, dat is wat ik zoal op google vond als suggestie, maar dat wil ik dus inderdaad vermijden.

Antwoorden (4)

HOU een feestje lekker in een kantine van een vereniging,of in een cafe,zoveel mogelijkheden genoeg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met zijn allen naar een park in de buurt.
Misschien een partytent meenemen voor het geval het regent. En als de plaatselijke regelementen het toestaan, een bbq mee.

Je kunt ook een Amerikaanse fuif geven. Dan neemt iedereen iets mee. De één neemt drank mee, en de ander chips, en ga zo maar verder. Wel een kwestie van goed afspreken wie wat meeneemt, zodat er geen overschot van het één is, en een tekort aan het ander...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet zo gek, daar zat ik al aan te denken. Ik wilde eigenlijk naar het strand en daar overnachten met een kampvuurtje, maar dat mag natuurlijk weer niet :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou dat niet mogen? Gewoon even contact opnemen met de gemeente waar het strand onder valt, en vragen of het toegestaan is. Water om te blussen is er zat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het dus al uitgezocht, het mag niet, ik heb tenminste nog geen gemeente gevonden waar het mag.
Het is mooi weer, je kunt zat dingen doen. Mijn dochter (14) had de afgelopen jaren de volgende feestjes: uitnodiging voor een feest in een strandtent in Scheveningen (hup: alle kinderen in een auto, alle kinderen met de trein met iemand met een NS-kortingskaart erbij), feestje waar iemand wat met een bootje had geregeld (varen en zwemmen en picknick), feestje in het park met levende spelletjes (stratego, ganzenbord, et cetera) en picknick, speurtocht in Amsterdam (of welke stad dan ook), fietsralleigh door lommerijke omgeving met stop in bepaalde cafeetjes, roeibootjestocht met tentenovernachting, slaapfeestje op een camping (met toevallig levende muziek van de buren) , candlelightcruise in Amsterdam, strandfeestje met BBQ, dropping in een uithoek van de stad (zelf brengen of allemaal verzamelen op een bepaald adres) en weer op tijd thuis terug voor de BBQ. Kijk wat de mogelijkheden zijn op de plek waar je woont en wat je ermee kunt doen.
Daarbij: je mag best van degenen die je uitnodigt verwachten dat ze iets voor de uitnodiging doen, dus dingetjes meebrengen, ergens naar toe fietsen of rijden. Als je maar een leuk programma hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met 15 mensen: kijk of je iemand kunt vinden waar je de garage van uit mag ruimen om daar je feest in te houden en met mooi weer uitloop in de tuin. Doe bijvoorbeeld een simpel bbq'tje (als het slecht weer is: onder een partytent) en gezellige muziek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, maar om mijn feest nou bij iemand anders te houden vind ik ook weer zoiets.