Hoe overleef je als Veganist/Vegetarier in de Jungle?

Ik wil graag weten op je als veganist of vegetarier in de jungle overleven kunt?
Ik eet geen vlees vis kip geen gevleugel dus wil graag weten als ik ooit in de jungle ben,hoe ik dat kan overleven als ik niets dierlijks eet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk zou ik in die situatie niet zo kieskeurig zijn. Ik ben vegetariër omdat ik niet wil dat dieren voor mij worden gedood als ik dat niet echt nodig heb. Is het echter een kwestie van overleven, dan draai ook ik zonder aarzeling een konijntje de nek om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben geen vegetarier maar eet geen vlees omdat ik het niet lekker vind
ik eet liever vis
maar ik denk als ik in zo'n situatie kom ik alles eet wat maar nodig is om te overleven

Het beste antwoord

Dat is lastig voor langere tijd. Maar je moet noten en zaden binnen zien te krijgen. Fruit ed is er veel. Er is ok veel plantaardig materiaal, maar je hebt goede kennis nodig om te weten welke planten je kan eten en welke je binnen een uurtje dood onder de bomen doen belanden.

Makkelijker is om na een crash in de jungle te besluiten dat het eten van insecten, vis, vogels en knaagdieren eigenlijk best kan als het om je leven gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je hebt 2 keuzes: óf je zet je principes overboord en gaat beesten eten, óf je gaat experimenteren met planten met het risico dat je de verkeerde uitkiest.
13 jaar geleden
Dat ga je niet overleven, sterker nog je gaat de dingen vanzelf wel eten hoor, als je maar lang genoeg zonder eten zit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Om te overleven moet je vooral niet kieskeurig zijn. Kijk eens naar de survivorman op Discovery.
als je niks dierlijks eet in een jungle waar je verder ook niet veel kan vinden zal je snel heel zwak worden denk ik.
als je wel kippen tegenkomt zou ik ze in iedergeval ergens vast zetten zodat je in ieder geval eieren kan eten.

als je in een situatie komt dat je verwachten kan dat je in de jungle beland zou ik een boek meenemen op reis.
waar alle soorten planten/vruchten etc in staan die je wel kan eten.
13 jaar geleden
Niet. Je komt er dan achter dat wij als mens gebouwd zijn vlees te eten.

Jij kunt doen wat je doet omdat in een welvarend land woont. Vegetarier zijn is voorbehouden aan de rijken der aarde.

En op zich is dat heel goed, wat jij doet dus, omdat de bio-industrie echt geen positieve bijdrage levert aan het milieu.

Ik eet wel vlees. Maar op de dag dat ze een goede vleesvervanger hebben met smaak ben ik ook om.