Weet iemand wat meer over mijn gasmasker?

Ik heb een gasmasker gekocht en ik zou graag weten van waar het komt en bijbehorende info. Ook zou ik graag weten als er asbest in de filter zit. Dus als het veilig is om te dragen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Overig
1.5K
LeonardN
5 jaar geleden
Wat staat erop? In het rood?
Ritsuka
5 jaar geleden
NIET dragen. Asbest in het filter kan niet zo'n kwaad, in oude filters van gasmaskers gaat schimmel groeien en dat is erg schadelijk om in te ademen. Mocht je het toch willen dragen, draai dan het filter er af. Als het voor een cosplay is, kun je van een mini Pringles bus een nepfilter maken om er op te zetten.

Antwoorden (1)

Dit is is een Duits masker voor burgers, ja dr zit asbest in de filter. Maar ook in de binnekant van het masker (zie luchtstuk)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dankjewel voor de info. Maar ik heb nog een klein vraagje. Is het veilig om dit masker in mijn kamer te hangen? En is het schadelijk als je dit masker zelden opzet zonder filter?